تاریخ : سه شنبه 21 شهريور 1402
کد 4193

تضمین خرید برق، بزرگترین دغدغه سرمایه‌گذاران حوزه انرژی

در جلسه ویدیو کنفرانسی که با حضور اعضای کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد، بحران انرژی و تامین سوخت مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، در این ویدیو کنفرانس مسایلی چون ظرفیت هر استان جهت احداث نیروگاه‌های حرارتی، منابع آبی فعلی کشور و روش اجرای کار در استان‌ها از طرف افراد حاضر به اشتراک گذاشته شد.
فرشاد مقیمی، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این جلسه گفت: بر اساس اطلاعات اخذ شده تهران، مازندران و خوزستان استان‌های با اولویت وزارت نیرو جهت احداث نیروگاه می‌باشند.
مقیمی با بیان اینکه در این جلسه تعیین قیمت فروش برق و اقدامات دولت در این خصوص مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، افزود: برگزاری چنین جلسات آنلاینی می‌تواند راهکارهایی برای حل مشکل انرژی صنایع در پی داشته باشد.
گفتنی است طی این ویدیو کنفرانس، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تبریز، مواردی را از طرف اتاق بازرگانی تبریز و راهکارهای اندیشیده شده مطرح کرد.
یونس اکبرپور پایدار با بیان اینکه ۷ شهرک صنعتی در استان آذربایجان‌شرقی جهت احداث نیروگاه انتخاب شده‌اند، گفت: در کمیته انرژی اتاق بازرگانی تبریز ما سعی کرده‌ایم تا تمامی حساس‌سازی‌های لازم را انجام داده و در این راستا دوره‌های آموزشی و توجیهی متنوعی نیز برای صاحبان صنایع برگزار کرده‌ایم.
وی افزود: قصد داریم تا کنسرسیوم‌هایی جهت تسریع و تسهیل امور تشکیل شود و معتقدیم بخشی از عوارضی که شهرداری‌ها از شهرک‌های صنعتی اخذ می‌کنند باید به بحث انرژی اختصاص داده شود.
عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز با اشاره به اینکه بزرگترین دغدغه سرمایه‌گذاران حوزه انرژی، بحث تضمین خرید برق است، خاطرنشان کرد: در سمینار اخیری که در اتاق بازرگانی تبریز با حضور واحدهای بالای ۱ مگاوات برگزار کردیم، راهکارهایی را پیشنهاد دادیم و بسته‌ای از قوانین و مقررات آماده و ارائه شده است.