تاریخ : شنبه 4 شهريور 1402
کد 4130

در دیدار اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز با استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح شد؛

تلاش برای ارتقای جایگاه استان در فضای کسب و کار

در دیدار اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز با استاندار آذربایجان‌شرقی که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، بر ضرورت تلاش برای ارتقای جایگاه استان در فضای کسب و کار تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، استاندار آذربایجان‌شرقی در این دیدار پس از شنیدن مشکلات بخش خصوصی مطرح شده توسط اعضای هیئت نمایندگان اتاق تبریز گفت: باید برای رفع هر چه بیشتر مشکلات بخش خصوصی و فعالان اقتصادی راهکارهایی اندیشیده شود.

عابدین خرّم اضافه کرد: اگر راهکار مشکلات، استانی باشد، بدون شک قابل حل است و اگر فرااستانی باشد با تشکیل جلسات و انتقال مشکلات به وزیران یا معاونان آنها حتما پیگیر مشکلات بخش خصوصی خواهیم بود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید مدیران دستگاه‌های دولتی پاسخگوی مشکلات باشند و برای حل آنها تلاش کنند، یادآور شد: تلاش نمایندگان دولت در استان رفع مشکلات زیرساختی صنایع و بهبود فضای کسب و کار است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز ضمن گرامیداشت هفته دولت و تشکر از خدمات دولتمردان گفت: هدف ما، ارتقای جایگاه استان در فضای کسب و کار است.

یونس ژائله با بیان اینکه عواملی که موجب تضعیف فضای کسب و کار می‌شوند بررسی شده‌اند، افزود: زیرساخت‌‌های عمومی نامناسب استان از جمله، آب و برق و گاز، عدم همکاری مناسب برخی دستگاه‌های دولتی و برخی مسایل حوزه مالیاتی موجب کاهش رضایت فضای کسب و کار در استان می‌شود که باید با تعامل بیشتر میان دولت و بخش خصوصی این موانع را مرتفع کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با پویایی هر چه بیشتر در حوزه دیپلماسی اقتصادی، شاهد رونق بخش اقتصاد، اشتغال و تولید باشیم.

گفتنی است اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن تبریک هفته دولت، به بیان مسایل و مشکلات حوزه‌‌های مختلف واحدهای صنعتی و تولیدی و بازرگانی پرداختند.