تاریخ : چهارشنبه 4 مرداد 1402
کد 4058

جلسه نمایندگان اتاق تبریز در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی برگزار شد

جلسه کمیسیون بانک، مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق تبریز با موضوع بررسی مشکلات نمایندگان اتاق تبریز در هیأت های حل اختلاف اداره کل مالیات استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، مهدی امینی؛ رئیس کمیسیون بانک، مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق تبریز با اشاره به برنامه های کمیسیون در خصوص نحوه رفع مشکلات مالیاتی اعضا گفت: فعالان اقتصادی استان در حوزه مالیات با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که بخش اعظم آن مربوط به مباحث تخفیف مالیاتی و ارائه اسناد و مدارک معتبر است.
وی با اشاره به ابلاغ قوانین جدید در حوزه مالیات افزود: تعدد قوانین از یکسو و عدم آشنایی مودیان مالیاتی با قوانین جدید را از دیگر دغدغه‌های فعالان اقتصادی عنوان کرد.
امینی با تاکید بر اینکه مکان فعلی هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی در شأن نمایندگان اتاق تبریز در این هیأت و همچنین مراجعان نیست، ابراز امیدواری کرد که این مساله با تدبیر اداره کل امور مالیاتی استان رفع شود.
در ادامه این دیدار حاضران در جلسه به تبادل نظر در خصوص مشکلات و چالش‌های خود در هیأت های حل اختلاف مالیاتی استان پرداختند.
در این نشست ضمن تاکید بر برگزاری منظم جلسات هم‌اندیشی نمایندگان اتاق در هیأت های حل اختلاف مالیاتی، پیشنهاداتی در خصوص استفاده حداکثری از اختیارات هیئت های حل اختلاف مالیاتی در بررسی مجدد پرونده ها و رفع تعرض، لزوم اهتمام مودیان به ارائه مدارک و مستندات متقن و آگاهی آنها از قوانین و مقررات مالیاتی جهت بهره مندی از مزایای این قوانین، لزوم افزایش سقف مالیات قطعی پرونده های قابل طرح در هیئت 251 مکرر جهت تمرکز زدایی و بررسی پرونده ها در استان و استفاده از ظرفیت شورای گفتگو در این خصوص، لزوم اجرای دقیق تمام بندهای آیین نامه دادرسی مالیاتی از جمله بند 24 آیین دادرسی مالیاتی( انجام ارزیابی مجددد دارایی ها با هزینه مودی)، مشکلات پرونده های پیمانکاران (مغایرت اطلاعات ناشی از تفاوت زمانی تایید اسناد توسط ذی‌حساب ها و پرداخت وجوه توسط کارفرمایان دولتی و مبنا قراردادن تاریخ دریافت وجوه توسط ممیزین مالیاتی) و لزوم انتقال ساختمان هیئت حل اختلاف از ساختمان اداره کل امور مالیاتی، مطرح شد.