تاریخ : پنجشنبه 29 تير 1402
کد 4044

بررسی مشکل تامین قطعات و لوازم ناوگان حمل و نقل در کمیسیون گمرک، حمل و نقل و لجستیک اتاق تبریز

سومین جلسه کمیسیون گمرک، حمل و نقل و لجستیک اتاق تبریز با محوریت بررسی مشکل تامین قطعات و لوازم خودروهای سنگین با حضور مدیران دستگاه های اجرائی و انجمن های مرتبط با حمل و نقل در استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، سید احمد فتاح‌زاده؛ رئیس کمیسیون گمرک، حمل و نقل و لجستیک در این نشست ضمن ابراز ناخرسندی از کمبود لوازم و قطعات خودروهای سنگین از جمله کامیون و اتوبوس گفت: عدم ناهماهنگی بین ارگان های مرتبط باعث بروز مشکلات عدیده ای شده است. 
وی با اشاره به کمبود لاستیک ناوگان حمل و نقل و خودورهای سنگین از جمله کامیون و  اتوبوس در استان گفت: نه تنها عرضه‌ لاستیک در استان با مشکل مواجه است، حتی علیرغم پرداخت هزینه های چند برابری، کیفیت لاستیک ها بسیار پایین است. وی از مسئولان استان در خواست کرد، برای حل مشکلات این صنف که رانندگان حمل و نقل عمومی و حمل کالا هستند اهتمام ویژه ای داشته باشند.
در ادامه این نشست فعالان حوزه حمل و نقل، به بیان مشکلات اساسی این بخش از جمله کمبود لاستیک، کیفیت پایین لاستیک های چینی موجود در بازار، وجود قطعات تقلبی در بازار، مشکل در تامین قطعات خودرو، کمبود سوخت گازوئیل و بی‌کیفیتی روغن موتور، خواب ماشین و صف طولانی در مرزها پرداختند.
ورود ناوگان‌های خارجی و تعرفه پایین تر آنها نسبت به ناوگان های داخلی که مزیت رقابتی را از رانندگان داخلی گرفته است، از دیگر موارد مطرح شده در این کمیسیون بود.
در خاتمه این نشست بر ضرورت طرح مشکلات مرتبط با حمل و نقل در کارگروه تنظیم بازار برای رسیدگی و تصویب توسط استاندار تاکید شد. همچنین پیشنهاد شد تا جلسه ای با حضور مسئولین منطقه آزاد ارس تشکیل شود تا با استفاده از ظرفیت‌های این منطقه، واردات قطعات خودرو به استان تسریع شود.