تاریخ : پنجشنبه 29 تير 1402
کد 4041

در دومین کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق تبریز مطرح شد؛

لزوم توجه به توسعه صادرات محصولات کشاورزی

در دومین جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق تبریز، بر ضرورت توجه به توسعه صادرات محصولات کشاورزی تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، بشیر جعفری؛ رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی تبریز در دومین جلسه کمیسیون کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق تبریز با اشاره به وجود مشکلات متعدد در این بخش گفت: حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست استان با چالش‌های زیادی از جمله بحران منابع آبی، تامین نهاده های دامی، محدودیت در تامین گوشت و‌… مواجه است‌.
کوهستانی؛ نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق تبریز محوریت برگزاری دومین جلسه این کمیسیون را تعیین کارگروه‌های تخصصی و اولویت‌های پژوهشی و اجرایی اعلام کرد.
وی افزود: اتاق تبریز می‌تواند پیشنهادات مفید و قابل اجرا در این جلسات را در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی یا نهادهای مربوطه مطرح کند.
شناسایی بازارهای هدف، ایجاد بانک اطلاعاتی برای ارائه به سرمایه‌گذاران، برپایی ترمینال‌های تخصصی محصولات کشاورزی، یکپارچه‌سازی واحدهای کوچک و متوسط، برقراری ارتباط با شرکت‌ها و بازرگانان داخلی، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فصلی در داخل و خارج کشور، فرآوری و اصلاح ضایعات بخش کشاورزی از پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود.
در این نشست پیشنهاد شد، به جای بررسی چالش‌های عمده زیست محیطی و کشاورزی، تمرکز عمده بر استفاده از راهکارهای عملی در راستای توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان باشد.