تاریخ : يکشنبه 25 تير 1402
کد 4023

در جلسه سرمایه گذاری ارس مطرح شد؛

ایجاد خوشه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس 

جلسه بررسی توانمندی ها، مشوق های قانونی و تشریح سیاست های جدید سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس با حضور مدیر سرمایه‌گذاری این منطقه  و مدیران تعدادی از واحدهای تولیدی آرایشی، بهداشتی و شوینده در محل اتاق تبریز برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، مدیر سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس در این نشست با اشاره به سیاست های جدید این منطقه گفت: در حال حاضر دنبال سرمایه‌گذاری کلان و هدفمند هستیم.
جعفری با بیان این مطلب گفت: هدف اصلی ما ایجاد خوشه های سرمایه‌گذاری و تکمیل زنجیره ارزش در صنایع منتخب از جمله صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده است.
وی با اشاره به مزایای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس برای واحدهای تولیدی استان گفت: واحدهای تولیدی واقع در این منطقه، می توانند از معافیت های گمرکی و مالیاتی بهره‌مند شوند. 
جعفری تشریح کرد: واردات خط تولید و ماشین‌آلات برای واحدهای مستقر در منطقه آزاد ارس، مشمول عوارض گمرکی نمی شود. همچنین با توجه به‌ ارزش افزوده ای که واحدها خلق می کنند، به همان نسبت از معافیت مالیاتی در زمان صادرات یا ارسال کالا به سرزمین اصلی برخوردار می شوند. از سوی دیگر واحدهای منطقه تا ۲۰ سال پس از اخذ پروانه بهره‌برداری مشمول معافیت مالیات عملکرد می شوند.
در ادامه،  شرکت‌کنندگان در این جلسه به بیان دیدگاه های خود در زمینه تولید، صادرات و واردات در منطقه آزاد ارس پرداختند.
لزوم اهتمام شرکت های تولیدکننده مواد اولیه شوینده به اولویت دهی به تامین نیازهای تولیدکنندگان داخلی، پیشنهاد تدوین مشوق های خاص توسط مناطق آزاد از جمله تامین سالن های تولید و واگذاری به صورت اجاره به شرط تملیک به سرمایه گذاران ، برگزاری تور صنعتی ویژه فعالان صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده در منطقه آزاد ارس از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.