تاریخ : جمعه 23 تير 1402
کد 4018

گردهمایی سراسری خانه های صمت در تبریز برگزار شد

مراسم اختتامیه گردهمایی سراسری خانه های صمت به میزبانی تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، این مراسم با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت، رئیس و هیئت نمایندگان اتاق تبریز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی و تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سالن همایش های بین‌المللی خاوران برگزار شد.

رئیس خانه صمت آذربایجان‌شرقی در این مراسم گفت: صنعتگران همواره در اشتغال‌آفرینی و گردش چرخ‌های اقتصاد نقش اساسی داشته و دارند.
محمدحسین باقری با بیان این مطلب گفت: بخش خصوصی همیشه با مشکلات متعددی مواجه بوده است، در این بین ارگان های دولتی نباید با بروکراسی اداری، دغدغه های فعالان اقتصادی را بیشتر کنند.

از بانک‌های خصوصی گلایه‌مندیم
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز ناخرسندی از عملکرد ضعیف بانک‌های خصوصی در ارائه تسهیلات به بخش صنعت گفت: این بانک‌ها نباید با سپرده‌های مردم برای خود سرمایه‌گذاری کنند.
روح‌الله متفکر آزاد ضمن قدردانی از تلاش های بی‌دریغ بخش خصوصی گفت: به همت این قشر، تولید کشور حتی در بدترین شرایط اقتصادی نیز ادامه داشت.

ایجاد بستر صادراتی با گشایش‌های دیپلماسی سیاسی دولت
معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: گشایش‌های دیپلماسی سیاسی کشور، بستر صادرات محصولات ایرانی به سایر کشورها فراهم می کند‌.
محمدمهدی برادران افزود: حمایت از بخش خصوصی، از اولویت‌های اصلی دولت است و این مساله در سیاست های وزیر جدید صمت احصاء شده است.
برادران با بیان اينکه آذربایجان‌شرقی در حوزه های مختلف صنایع چرم، شیرینی و شکلات، قطعه‌سازی خودرو، صنایع دارویی و… در کشور سرآمد است، افزود: آذربایجان‌شرقی رتبه نخست صدور پروانه کسب را به خود اختصاص داده است و این امر نشان از به ثمر رسیدن سرمایه‌گذاری های صورت گرفته در این استان است.

خانه های صمت علیرغم محدودیت ها چابک هستند
رئیس خانه صمت ایران در این مراسم، تمام هم‌ و غمّ بخش فعالان اقتصادی را ایجاد آرامش در جامعه و بخصوص کارگران دانست.
عبدالوهاب سهل‌آبادی با اشاره به فعالیت های خانه های صمت در سراسر کشور گفت: خانه های صمت علیرغم تمام محدودیت ها، چابک است و اثرات مثبت آن کاملا مشهود است.

ایران در آستانه بزرگ شدن است
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه واحدها و شرکت‌های تولیدی نسبت به قبل چه از نظر کمیت و چه از نظر  کیفیت افزایش یافته اند، گفت: اکنون ایران در حال بزرگ شدن است.
علی آقامحمدی بر ضرورت ایجاد زنجیره تولید در کشور تاکید کرد و افزود: فعالان اقتصادی حتی در زمینه صادرات نیز باید در قالب تیمی و زنجیره‌ای وارد عرصه‌های بین‌المللی شوند.
وی از ایجاد فدراسیون ماشين‌‌سازی در کشور خبر داد‌ و گفت: تمامی گروه ها و فعالان اقتصادی باید به شکل منسجم، مطالبات خود را به‌صورت کلان و اساسی مطرح کنند، نه در قالب انفرادی.

سهم آذربایجان‌شرقی در حوزه صنعت، بیشتر از سهم جمعیتی است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی در این مراسم، از این استان به عنوان قطب صنعت کشور یاد کرد.
محمد کلامی افزود: سهم استان در حوزه صنعت، بیشتر از سهم جمعیتی است و این امر به دلیل دارا بودن بخش خصوصی قوی است.
وی با بیان اینکه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، رتبه یک کشوری را دارد، گفت: سعی کرده ایم با استفاده از ظرفیت این شورا، مشکلات واحدهای تولیدی را رفع کنیم.
کلامی احیای واحدهای راکد اقتصادی را یکی از نتایج مثبت این اقدامات دانست و ابراز امیدواری کرد بتوانیم در آینده سرانه درآمدی استان را افزایش دهیم.