تاریخ : پنجشنبه 22 تير 1402
کد 4014

در نشست هم‌اندیشی برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو در کازان مطرح شد؛

فرصت طلایی صادرات قطعه‌سازان آذربایجان‌شرقی به روسیه

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی چه در حوزه خودروسازی و چه قطعه‌سازی همیشه پیشقدم بوده است، گفت: توان قطعه‌سازان استان، بسیار بالا است و ما امیدواریم با همکاری و همفکری شرکت خودروسازی سایپا بتوانیم، از این ظرفیت جهت افزایش صادرات به سایر کشورها استفاده کنیم.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، یونس اکبرپور پایدار با اشاره به برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو در کازان در مهر ماه سال جاری گفت: پس از تحریم روسیه، ظرفیت‌های صادراتی بزرگی در این کشور فراهم شده است و ما باید از این فرصت برای افزایش همکاری در حوزه تولید و صادرات قطعات خودرو استفاده کنیم‌.
وی خواستار بهره‌گیری از تجربیات خودروسازی سایپا هم در زمینه حضور در این نمایشگاه و هم در زمینه صادرات به این‌ کشور شد.
بهمن حسین‌زاده؛ قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این دیدار ضمن تشریح واحدهای تحت نظر این شرکت گفت: در حال حاضر خودروسازی سایپا در بخش مگاموتور با 300 قطعه‌ساز و در شرکت سازه‌گستر با 400 قطعه‌ساز در ارتباط است.
عضو هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا ضمن تاکید بر توانمندی صنایع قطعه‌سازی در آذربایجان‌شرقی گفت: انجمن قطعه‌سازان خودرو در آذربایجان‌شرقی، تنها انجمن قطعه‌سازی در کشور است که با شرکت سایپا تفاهم‌نامه منعقد کرده است و بخشی از قطعات مورد نیاز خودروی این شرکت از این استان تامین می‌شود.
حسین‌زاده از صادرات قطعات خودرو و خودرو به کشورهایی از قبیل ونزوئلا، عراق و پاکستان خبر داد و افزود: برنامه‌هایی نیز برای صادرات به روسیه داریم، همچنین در حال راه‌اندازی خطوط تولید در این کشور هستیم.
وی با بیان اینکه تولید خودرو در کشور روسیه پس از اعمال تحریم‌ها به‌شدت کاهش یافته است، این شرایط را فرصتی طلایی برای حضور ایران در بازارهای روسیه و به‌خصوص جمهوری تاتارستان که از جمهوری‌های ثروتمند روسیه است، عنوان کرد.
در ادامه این دیدار فعالان صنعت قطعه‌سازی در رابطه با نحوه حضور در نمایشگاه قطعات خودرو در کازان به تبادل نظر پرداختند.