تاریخ : چهارشنبه 21 تير 1402
کد 4013

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در اجلاس سراسری خانه‌های صمت مطرح کرد؛

لزوم اتحاد بین اتاق های بازرگانی، خانه های صمت و بخش دولتی

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در اجلاس سراسری خانه‌های صمت، با تاکید بر ضرورت همدلی و هماهنگی بین اتاق‌های بازرگانی و خانه های صمت سراسر کشور گفت: در حال حاضر، کشور با یکسری مشکلات و چالش ها روبرو است، واقعیت این است که همه ما در یک کشتی نشسته ایم و باید سعی کنیم در کنار هم به سمت جلو حرکت کنیم و از این شرایط تحریمی برای شکوفا شدن صنعت کشور استفاده کنیم.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، یونس ژائله در اجلاس سراسری خانه‌های صنعت و معدن که در هتل کایای تبریز برگزار شد، با بیان این مطلب، ضمن قدردانی از دیپلماسی دولت در افزایش مراودات با کشورهای دیگر گفت: با توجه به رویکرد دولت، قطعا در آینده، فضای جدیدی در توسعه مبادلات تجاری ایران با سایر کشورها ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: اقتصاد ایران اکنون وارد دوره جدیدی شده است و در آینده می توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.
ژائله بر لزوم تعامل و ارتباط دوسویه بین بخش خصوصی و بخش دولتی تاکید کرد و افزود: ما در بخش خصوصی باید با ترسیم نقشه راه و ارائه آن به دولت، مطالبات خود را به صورت هدفمند مطرح کنیم.
رئیس اتاق تبریز با تاکید بر اهمیت اتحاد بین خانه‌های صنعت و معدن و اتاق های بازرگانی در راستای تدوین نقشه راه توسعه اقتصاد کشور گفت: اگر قرار باشد هر کدام از بخش خصوصی و دولتی ساز خود را بزنیم، قطعا اتفاقات خوبی رقم نخواهد خورد، اما ما در کنار هم می‌توانیم ارکستر سمفونیکی ایجاد کنیم که خروجی آن موسیقی‌ای است که لذت آن را مردم خواهند چشید.
وی با اشاره به کمبود منابع مالی در کشور، نقش اتاق های بازرگانی را در کمک به توسعه صادرات و به تبع آن ارزآوری به کشور و به تبع آن افزایش ظرفیت های تولیدی و صادراتی کشور قابل توجه اعلام کرد.