تاریخ : سه شنبه 20 تير 1402
کد 4011

جلسه تشریح قانون جهش تولید دانش‌بنیان، در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد

جلسه تشریح قانون جهش تولید دانش‌بنیان و آشنایی با چگونگی بهره‌مندی بخش خصوصی استان از ظرفیت‌های این قانون، با حضور محمد مهدی کرامتی تولایی؛ سرپرست دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان، و ابوالفضل باقری؛ مشاور معاونت علمی- فناوری ریاست جمهوری، عبدالرضا فلاح؛ نماینده تام‌الاختیار استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری، هیأت نمایندگان اتاق تبریز و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، جمشید برزگر؛ نائب رئیس اتاق تبریز، هدف از برگزاری این نشست را آشنایی شرکت های دانش‌بنیان با قانون جهش تولید دانش‌بنیان و نحوه بهره‌مندی بخش خصوصی استان از ظرفیت‌های این قانون دانست و خواستار تفویض اختیارات در این زمینه به مدیران استانی شد.
مشاور معاونت علمی - فناوری ریاست جمهوری در این جلسه به تشریح مفاد ماده 11 قانون حمایت از جهش تولید دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت‌ ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر و مشوق‌های مالیاتی در این حوزه پرداخت.
ابوالفضل باقری با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ این قانون ابراز امیدواری کرد: با اجرای این مشوق‌ها، در آینده نزدیک، شاهد اتفاقات مثبت و بزرگی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان خواهیم بود.
سرپرست دبیرخانه شورای راهبری فناوری‎ها و تولیدات دانش‌بنیان نیز در این دیدار به تشریح  ماده 10 قانون جهش تولید دانش‌بنیان پرداخت و افزود: هدف از برگزاری این جلسه پاسخ به سوالاتی از قبیل نحوه استفاده از این تسهیلات، شرایط و میزان تعلق اعتبار مالیاتی و فرایند انجام امور توسط شرکت‌های متقاضی است.
در ادامه این نشست، اعضای حاضر در جلسه، به‌عنوان نماینده بخش خصوصی استان، به بیان دغدغه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان پرداختند. هم‌چنین شرکت‌های فعال استان در حوزه دانش‌بنیان سوالات خود را در رابطه با نحوه بهره‌مندی از طرح تعلق اعتبار مالیاتی جویا شدند.

گفتنی است، آخرین مهلت شرکت‌ها برای ثبت نام در سامانه اعتبار مالیاتی به آدرس https://www.etebar14.ir/  تا پایان تیر ماه سال جاری است و شرکت‌هایی که پس از این بازه زمانی نسبت به عضویت در سامانه اقدام کنند، در سال 1402 مشمول استفاده از این طرح نبوده و در سال‌های بعدی قادر به بهره‌مندی از این مشوق قانونی خواهند بود.

جهت دریافت فایل پی دی اف آشنایی با قانون جهش قانون جهش تولید دانش‌بنیان کلیک کنید.