تاریخ : چهارشنبه 10 خرداد 1396
کد 40

هیات اقتصادی نیوزلند در اتاق تبریز

هیاتی اقتصادی از کشور نیوزلند به منظور گسترش روابط اقتصادی و تجاری در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با فعالان اقتصادی و تولید در حوزه نساجی و بافت قالی دیدار و درخصوص گسترش همکاری های دو جانبه به بحث گفتگو پرداختند.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز صمد حسن زاده رئیس اتاق تبریز با اشاره به این نکته که آذربایجان و تبریز یکی از قطب های صنعتی ایران است خاطر نشان کرد : تبریز به عنوان پایتخت فرش دستبافت از طرف سازمان های بین المللی انتخاب شده است و همین فرصت مناسبی برای همکاری های دوجانبه است تا با مصالح و پشم درجه یک نیوزلند و هنرمندیی صنعتگران فرش ایران  بتوانیم به نیاز فرهنگی کثیری از مردم جهان که به این هنر صنعت علاقمند هستند به بهترین نحوه ممکن پاسخ دهیم . وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده از قبل تحریم ها  به کشورمان گفت: به منظور  به روز کردن تکنولوژی صنعتی کشور علاقمند همکاری با کشور نیوزلند هستیم.
رئیس اتاق تبریز با تاکید بر حمایت و تضمین دولت از سرمایه گذاران خارجی در کشور خواستار گسترش همکاری های دو جانبه در همه زمینه ها بخصوص صنعت نساجی شد.
شابلد رئیس هیات اقتصادی نیوزلند و مدیر عامل شرکت وولز آو نیوزلند با ابراز خرسندی از حضوردر اتاق تبریز و قدرانی از استقبال گرم فعالان اقتصادی اتاق تبریز  علاقمندی کشورش برای گسترش همکاری های دوجانبه را اعلام نمود و افزود: بعد از رفع تحریم ها بر علیه ایران فرصت مناسبی پیش آمده تا به صورت مستقیم و بدون واسطه با شما همکاری داشته باشیم تا بتوانیم با همکاری و مشارکت دوجانبه به اهداف مورد نظر نایل شویم .
مدیر عامل شرکت وولز آو نیوزلند با اشاره به سیستم جدید پشم شوی «با بخار داغ» خاطر نشان کرد: این سیتم کمک می کند که پشم با بهترین کیفیت ممکن در صنعت  نساجی و بافت قالی مورد استفاده قرا گیرد .
در این نشست فعالان اقتصادی در حوزه نساجی حمایت های همه جانبه دولت از این صنعت به منظور حضور دربازارهای جهانی را خواستار شدند.

 
آلبوم تصاویر هیات اقتصادی نیوزلند در اتاق تبریز