تاریخ : پنجشنبه 8 تير 1402
کد 3980

گسترش همکاری‌های تجاری میان آذربایجان‌شرقی و گینه

در دیدار مشاور وزیر کار و فنی و حرفه‌ای گینه با فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی تبریز بر گسترش همکاری‌های تجاری میان بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی با کشور گینه تاکید شد.

 
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با بیان اینکه تبریز مهد تجارت و بازرگانی کشور بوده و نخستین اتاق تجارت ایران حدود ۱۱۵ سال پیش در این شهر راه‌انداری شده، گفت: ظرفیت‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی بسیار بالا و متنوع است و ما آمادگی گسترش روابط تجاری با کشور گینه را داریم.
 
مسعود بنابیان با بیان اینکه دهه‌ی آینده، دهه‌ی آفریقاست، افزود: صنایع ماشین‌سازی و تراکتورسازی در تبریز نزدیک به نیم قرن قدمت دارد و این شهر در حوزه‌های مختلف از جمله قطعه‌سازی، صنایع غذایی، شیرینی و شکلات، چرم و کفش، فرش، فولاد و مصالح ساختمانی قطب است.
 
معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز با حضور در این دیدار گفت: تبریز یکی از مهمترین شهرهای اقتصادی کشور است و در انواع صنایع ازجمله های‌تک و آموزش مهارت‌های فنی سرآمد است.
تراب محمدی با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران تعامل با کشورهای آفریقایی است، خاطرنشان کرد: تجار و صنعتگران ما آمادگی دارند نیازهای کشور گینه را با صادرات تامین کرده و حتی در مواقع لزوم سرمایه‌گذاری کنند.
 
«آمادونالا لی»؛ مشاور ارشد حوزه خودرو گینه، ضمن تشکر از مهمان‌نوازی اتاق تبریز، تجارت را راهی برای گسترش ارتباطات بین دو کشور دانست.
وی افزود: ما علاقه‌مند همکاری در حوزه‌های مختلف از جمله معدن، خودرو و کشاورزی با ایران هستیم.
 
«محمد تومالی»؛ رئیس مرکز ملی خودرو و مشاور وزیر فنی و حرفه‌ای گینه نیز این جلسه را مقدمه‌ای برای گسترش همکاری‌های فی‌مابین دو کشور تلقی کرد و افزود:  از پیشرفت‌های صنعتی تبریز شگفت‌زده شدیم و به ظرفیت‌های بالای این منطقه پی بردیم.
 
گفتنی است در این دیدار تنی چند از اعضای هیئت نمایندگان اتاق تبریز نیز به بیان نظرات خود پرداختند.