تاریخ : پنجشنبه 8 تير 1402
کد 3979

نشست مشترک هیئت اقتصادی آذربایجان شرقی با اعضای اتاق بازرگانی و صنعت مسکو

هیئت اقتصادی آذربایجان شرقی با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی و صنعت مسکو دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، استاندار آذربایجان‌شرقی در این دیدار که با حضور مدیران دولتی و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی و روسیه در محل اتاق بازرگانی و صنعت مسکو برگزار شد، خواستار حمایت دولت‌های طرفین در رابطه با گسترش همکاری‌های اقتصادی بین فعالان کشور روسیه و آذربایجان‌شرقی شد.
عابدین خرم گفت: با توجه به اینکه استان آذربایجان‌شرقی در زمینه های صنعت، معدن و کشاورزی، توان بالقوه‌ای در تامین نیازهای کشور روسیه دارد از شما دعوت می‌کنیم تا با حضور در تبریز، جهت به ثمر رسیدن مذاکرات گام بردارید.
 
یونس ژائله؛ رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اتاق تبریز، اولین نهاد مدنی بخش خصوصی در کشور ایران است، تاکید کرد: توان اقتصادی این شهر و رابطه تاریخی تجار تبریز و مسکو همواره مشهود بوده و هست.
وی از اتاق بازرگانی مسکو خواست تا با دعوت از فعالان اقتصادی مسکو برای دیدار با فعالان اقتصادی استان، فرصت های تجاری در حوزه‌های مختلف را معرفی کرده و در آینده نزدیک در زمینه صادرات و واردات همکاری کنند.
 
در ادامه این دیدار رئیس اتاق بازرگانی مسکو، از توجه ویژه فعالان اقتصادی روسیه و عزم این قشر برای بهره‌مندی از توانمندی‌های تجاری هیئت اقتصادی آذربایجان‌شرقی خبر داد.
سرگئی کاترین، بر لزوم توسعه روابط تجاری با ایران تاکید کرد و افزود: همزمان با حضور هیئت اقتصادی آذربایجان شرقی در مسکو، با برگزاری دیدارهای B2B به صورت جدی در این راستا گام خواهیم برداشت.
 
گفتنی است، هدف از سفر هیئت اقتصادی آذربایجان شرقی در مسکو، بررسی شرایط توسعه اقتصادی بین آذربایجان شرقی و مسکو بوده و به همین منظور تاکنون چندین دیدار با فعالان اقتصادی در قالب دیدارهای B2B صورت گرفته است.