تاریخ : سه شنبه 6 تير 1402
کد 3971

برگزاری نشست هیئت اقتصادی آذربایجان‌شرقی با وزیر صنایع و تجارت تاتارستان

هیئت اقتصادی آذربایجان‌شرقی در سفر به کازان، نشستی مشترک با وزیر صنایع و تجارت تاتارستان داشت.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، در این نشست «کاروبچنکو»؛ وزیر صنایع و تجارت تاتارستان به معرفی ظرفیت‌های کارآفرینان و صنعتگران جمهوری تاتارستان پرداخت.
عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست ضمن اشاره به توانمندی‌های اقتصادی و صنعتی استان اظهار امیدواری کرد چنین دیدارها و نشست‌هایی موجب افزایش همکاری‌های تجاری دوطرف شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز با بیان اینکه توسعه صادرات بخش خصوصی و اعزام هیئت‌های تجاری و اقتصادی به کشورهای هدف، از اهداف مهم اتاق در دور جدید است، تاکید کرد: تجار و بازرگانان تبریز و آذربایجان‌شرقی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند و انجام چنین سفرهایی می‌تواند درهای جدیدی برای صادرات باز کرده و موجب گسترش روابط تجاری بین دوطرف شود.
یونس ژائله افزود: به همین منظور با اتاق بازرگانی تاتارستان توافق کردیم تا مرکز پیگیری امور طرفین را در کازان راه‌اندازی شود تا مذاکرات در حد مذاکره باقی نماند.
 
گفتنی است هیئت اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی با حضور مسئولان ارشد دولتی و رئیس اتاق تبریز و تعدادی از اعضای هیئت نمایندگان، جمعی از فعالان بخش خصوصی به کازان و مسکو سفر کرده‌اند و طی این سفر با وزیر تجارت و صنایع و معاون وزیر کشاورزی تاتارستان، در محل اتاق بازرگانی و صنایع تاتارستان نشست مشترک برگزار کردند.
یادآور می‌شود در پایان این نشست، جلسهB2B بین فعالان بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی و جمهوری تاتارستان تشکیل شد.