تاریخ : پنجشنبه 25 خرداد 1402
کد 3941

در کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تبریز مطرح شد؛

ضرورت ارتقای جایگاه صنعت آذربایجان‌شرقی

جلسه مشترک کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تبریز با انجمن‌های صنعتی استان با حضور نمایندگانی از صنایع مختلف بخش خصوصی استان در اتاق تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، مسعود بنابیان؛ نائب رئیس اتاق تبریز در نخستین جلسه کمیسیون صنایع در دوره دهم، با اشاره به پیشینه صنعت و تجارت در تبریز گفت: این شهر از دیرباز به عنوان شهری صنعتی و بازرگانی شناخته می‌شود و همین امر مسئولیت این کمیسیون را سنگین‌تر می‌کند.

پیشینه صنعتی استان مسئولیت کمیسیون صنایع را سنگین‌تر می‌کند
رئیس کمیسیون صنعت و معدن دوره نهم اتاق تبریز با اشاره به شعار اتاق بازرگانی در دوره دهم (اتاقی برای همه) گفت: سعی ما این است تا جایگاه کمیسیون صنایع، متفاوت‌تر از ادوار گذشته باشد.
بنابیان اصلی‌ترین وظیفه این کمیسیون را تامین خوراک فکری برای شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت و هیئت رئیسه اتاق تبریز دانست.
وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از تشکیل شرکت مس آذربایجان، همزمان با سفر اخیر رئیس جمهور، خواستار توجه ویژه به صنایع پایین دستی مس که از مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به تبریز بود، شد.
نائب رئیس اتاق تبریز در پایان سخنان خود، حکم رئیس کمیسیون صنایع اتاق را به یونس اکبرپور پایدار اعطا کرد.
 
ارائه راهکارهایی در راستای پیشرفت تمامی صنایع استان
یونس اکبرپور پایدار؛ رئیس کمیسیون صنایع اتاق تبریز در نخستین جلسه این کمیسیون در دوره جدید، بر ضرورت ارتقای جایگاه صنعت استان تاکید کرد.
وی اولویت اصلی این کمیسیون را ارائه راهکارهایی در راستای پیشرفت تمامی صنایع استان اعلام کرد و افزود: ما باید با نگاهی زیربنایی، در کنار چالش‌ها، نقاط قوت را نیز شناسایی کرده و برای شکوفا شدن توانمندی‌ها تلاش کنیم.
اکبرپور پایدار با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی استان شناخت چندانی از بازارهای سایر کشورها ندارند، بر لزوم آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های صادراتی از طریق برگزاری همایش ها، تعامل با رایزن‌های بازرگانی نمایندگی های ایران در سایر کشورها و انجام مذاکرات B2B با بازرگانان خارجی و هم چنین از بهبود فرایندهای توسعه و بهبود تولیدات داخلی از طریق بسترهای الکترونیکی، و سامانه‌های طراحی شده از جمله ISPX تاکید کرد.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های چشمگیر مسعود بنابیان؛ رئیس سابق کمیسیون صنایع در راستای پیشبرد اهداف، استفاده از تجربیات وی در این کمیسیون را مغتنم شمرد.
 
اتاق بازرگانی تبریز، پرچم ‌صنعت استان است
صابر پرنیان؛ رئیس سابق سازمان صمت در آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست از اتاق بازرگانی تبریز به‌عنوان پرچم ‌صنعت استان یاد کرد و کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تبریز را از فعال‌ترین کمیسیون‌های اتاق دانست.
وی با بیان اینکه ترکیب هیئت مدیره دوره دهم اتاق بازرگانی تبریز، یک ترکیب قوی و کاربلد است، ابراز امیدواری کرد که این کمیسیون بتواند در رفع دغدغه‌های صنایع استان کوشا باشد.
 
در این نشست، روسای تشکل‌های مختلف صنایع استان بر لزوم تدوین استراتژی و چشم‌انداز یک ساله در کمیسیون و بررسی چالش‌های مشترک صنایع تاکید کردند.
ارتباط مستمر با مرکز پژوهش‌های اتاق تبریز، آسیب شناسی صنایع استان و ارائه راهکار در راستای رفع موانع و تسهیل فرایندها و ضرورت مستندسازی و شناساندن پتانسیل‌های صنعتی استان از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.
در پایان این جلسه از تلاش‌های رئیس، نواب رئیس، دبیر، مسئول کمیسیون‌های مشورتی و مشاوران کمیسیون صنعت و معدن دوره نهم توسط رئیس کمیسیون صنایع تقدیر به عمل آمد.