تاریخ : چهارشنبه 17 خرداد 1402
کد 3921

دفتر بسیج تجار در اتاق بازرگانی تبریز افتتاح شد

آیین افتتاح دفتر بسیج تجار در اتاق بازرگانی تبریز با حضور دبیر کل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران، فرمانده سپاه عاشورا، رئیس سازمان بسیج اصناف، تجار و فعالان اقتصادی کشور، رئیس سازمان بسیج اصناف استان، رئیس اتاق بازرگانی تبریز و تعدادی از هیئت نمایندگان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، علی درویشی؛ دبیر کل بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران در این دیدار با تاکید بر اهمیت جایگاه بسیج در حوزه‌های مختلف گفت: بسیج اصناف با تسهیل‌گری در امور می‌تواند مسیر فعالیت تجار و تولیدکنندگان را هموارتر کند.
 وی ضمن قدردانی از رئیس اتاق بازرگانی تبریز به دلیل فعالیت های گسترده در حوزه تولید و اشتغال‌زایی گفت:  مسئولان بسیج اصناف باید در کنار رؤسای اتاق بازرگانی باشند تا بتوانند تمام مسائل مرتبط با حوزه اقتصادی را رصد کرده و برای رفع موانع تلاش کنند.
در ادامه رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به جایگاه ویژه فعالان اقتصادی استان گفت: با همت تمامی تولیدکنندگان و تجار آذربایجان‌شرقی و تبریز حتی سخت‌ترین شرایط را نیز بدون چالش سپری کردند.
یونس ژائله با اشاره به شرایط سخت دوران کرونا گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی آذربایجان‌شرقی در زمان شیوع ویروس کرونا در کشور همچنان به فعالیت خود ادامه دادند و کارگران با دغدغه تعطیلی مجموعه‌های تولیدی و به تبع آن بیکاری مواجه نشدند.
 
فعالان اقتصادی به عنوان فرماندهان جبهه اقتصادی هستند
سردار عباسقلی‌زاده؛ فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم از استقامت، پایداری و سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی در راستای حفظ انقلاب و تامین معیشت مردم، علیرغم تمام مشکلات و کم‌لطفی‌ها  قدردانی کرد.
وی از فعالان اقتصادی به عنوان فرماندهان جبهه اقتصادی یاد کرد و افزود: ما در بسیج اصناف همراه این قشر هستیم.
سردار عباسقلی‌زاده با اشاره به اینکه بیش از ۱۶ سال است که مقام معظم رهبری شعار سال را در رابطه با حوزه اقتصادی بیان می‌کند، تاکید کرد: قوای سه گانه باید تمام همت خود را در حمایت از فعالان اقتصادی صرف کنند و دولت به عنوان تسهیل‌گر فعالیت ها در عرصه اقتصادی حضور داشته باشد.
وی گفت: تولیدکنندگان و تجار، بخش عظیمی از نیازهای مردم را تامین می‌کنند و ما قدردان زحمات این قشر هستیم.
سردار عباسقلی‌زاده تاکید کرد: دغدغه ما حل مشکلات اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان است.
 
 
هدف بسیج اصناف ایجاد زنجیره امین در حوزه اقتصادی است
سردار غلامرضا حسن‌پور؛ رئیس سازمان بسیج اصناف، تجار و فعالان اقتصادی کشور در این مراسم گفت: در شرایطی که بسیاری از استان‌ها دچار گرفتاری‌های متعدد در حوزه صنعت هستند، استان آذربایجان شرقی در حوزه اقتصاد در رأس کشور است.
وی هدف از تشکیل بسیج اصناف را ایجاد زنجیره امین در حوزه اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: فعالان این حوزه در خط مقدم اقتصاد هستند و ما در بسیج اصناف به عنوان پشتیبان از آنها حمایت می‌کنیم.
سردار حسن‌پور با تاکید بر نقش بسیج در مانع‌‌زدایی در حوزه صنعت و اقتصاد گفت: تلاش ما این است تا با تشکیل زنجیره امین و حضور انسان‌های دلسوز در این حوزه، دست دلالانی را که مدام سعی در افزایش قیمت‌ها دارند، قطع کنیم.
وی با بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا، تولید کنندگان نقش بسیار موثری در تامین مایحتاج مردم در حوزه سلامت و پیشگیری داشتند، از زحمات این قشر قدردانی و ابراز امیدواری کرد بسیج اصناف بتواند بخشی از دغدغه‌های این قشر را حل کرده و دوشادوش بخش خصوصی در راستای گسترش تولید در کشور گام بردارد.

سید رضا پورزینال؛ رئیس سازمان بسیج اصناف آذربایجان‌شرقی در این دیدار گفت: بسیج اصناف باید به عنوان زبان گویا، پیگیر مطالبات بخش خصوصی باشد.
وی ابراز امیدواری کرد تا به لطف خداوند، مسئولان بسیج اصناف بتوانند در حد توان، گرهی از مشکلات اقتصادی کشور بگشایند.
یادآور می شود در پایان این مراسم طی حکمی محمدجعفر صالحی به عنوان مسئول بسیج تجار اتاق بازرگانی تبریز معرفی شد.
گفتنی است در پایان این دیدار، دفتر بسیج تجار در اتاق بازرگانی تبریز با حضور دبیر کل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران، فرمانده سپاه عاشورا، رئیس سازمان بسیج اصناف، تجار و فعالان اقتصادی کشور، رئیس سازمان بسیج اصناف استان، رئیس اتاق بازرگانی تبریز و تعدادی از هیئت نمایندگان افتتاح گردید.