تاریخ : پنجشنبه 11 خرداد 1402
کد 3917

دوره جامع بازرگانی به مدت ۷۲ ساعت در اتاق تبریز برگزار می‌شود

اتاق بازرگانی تبریز به منظور بهبود و افزایش فرایند تجارت و بازرگانی اعضا و دارندگان کارت بازرگانی، اقدام به برگزاری دوره جامع بازرگانی به مدت ۷۲ ساعت می‌کند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، در قالب این دوره جامع مواردی با سرفصل‌های «آشنایی با اینکوترمز 2020»، «آشنایی با ثبت سفارش و نحوه خرید و فروش ارز در سامانه جامع تجارت»، «حمل و نقل بین‌المللی»، «آشنایی با بیمه و بازرسی کالا در تجارت خارجی» و «آشنایی با اعتبارات اسنادی» با تدریس پویا بهزادنیا به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.
دوره آشنایی با اینکوترمز 2020 در تاریخ20 خرداد ماه 1402 برگزار می‌گردد و مباحثی از قبیل تحلیل نقش اینکوترمز ۲۰۲۰ در تجارت، تغییرات اساسی اینکوترمز ۲۰۲۰، بررسی ریسک و خطرات معاملات بین‌المللی، تعهدات قراردادی و مسئولیتهای طرفین، نقش اینکوترمز در خرید و فروش و هزینه معاملات بین‌المللی در این دوره مطرح خواهد شد.
دوره آموزشی آشنایی با ثبت سفارش و نحوه خرید و فروش ارز در سامانه جامع تجارت به تشریح مطالبی در رابطه با آشنایی با سامانه جامع تجارت، مقررات و الزامات مربوط به ثبت سفارش، خرید و فروش ارز در سامانه نیما و مقررات مربوطه، آموزش نحوه اخذ شناسنامه فروشنده خارجی و نحوه رتبه‌بندی بازرگانان می‌پردازد. این دوره طی روزهای 21 و 22 خرداد ماه برگزار می‌شود.
در دوره حمل‌و نقل بین‌المللی، سرفصل‌های آموزشی در خصوص پروسه صادرات واردات از تحویل کالا به شرکت حمل تا تحویل اسناد به صاحب کالا، آشنایی با انواع کنوانسیون‌های بین‌المللی حمل و نقل و آشنایی با بارنامه و راه‌نامه ارائه می‌شود.
دوره آموزشی آشنایی با بیمه و بازرسی کالا در تجارت خارجی به بررسی انواع بیمه‌نامه‌های باربری، نحوه محاسبه ارزش و خسارت در بیمه‌نامه‌های خارجی، آشنایی با فرآیند بازرسی کالا و شرایط و قراردادهای بازرسی می‌پردازد.
در دوره آشنایی با اعتبارات اسنادی نیز انواع اعتبارات اسنادی، شیوه اجرای LC و برات در بازرگانی بین‌المللی و نقل‌و انتقال ایمن ارز تدریس می‌شود.
گفتنی است، مباحث خرید و فروش در سایت علی بابا، نحوه اظهار در  در سامانه EPL، خرید و فروش در سایت آمازون، قراردادهای خرید و فروش بین المللی، آشنایی با قوانین امورگمرکی، نحوه طبقه بندی کالا در گمرک، آشنایی با قوانین و مقررات صادرات و واردات، مکاتبات بازرگانی بین المللی و مشتری یابی خارج از کشور از محورهای دیگر مطرح شده در این دوره‌های آموزشی هستند.