تاریخ : جمعه 12 اسفند 1401
کد 3765

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات اتاق تبریز تاکید کرد:

کاندیداها ضمن رعایت کامل شیوه‌نامه تبلیغات، از هرگونه تبلیغ علیه سایر داوطلبان جدا خودداری کنند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دهمین دوره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز بر لزوم رعایت شیوه‌نامه تبلیغات توسط داوطلبان محترم تاکید کرد و گفت: داوطلبان به هیچ وجه مجاز به تبلیغ علیه سایر داوطلبان نبوده و تنها می‌توانند شایستگی‌های خود یا داوطلب مورد نظرشان را مطرح نمایند.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات اتاق تبریز با هشدار نسبت به تبلیغات کاندیداها و ائتلاف‌های انتخاباتی که مغایر با شیوه‌نامه تبلیغات باشد، گفت: هرگونه استفاده از امکانات اتاق‌ها برای تبلیغ یا تخریب اشخاص و کاندیداها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
صابر پرنیان با اشاره شیوه‌نامه تبلیغات انتخابات دهمین دوره اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور اضافه کرد: مطابق بند 5 ماده 6 این شیوه‌نامه «انتشار هرگونه آگهی یا مطالبی علیه داوطلبین یا دست‌اندرکاران انتخابات توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی تخلف بوده و از طریق مراجع ذی‌صلاح توسط ذینفع قابلیت پیگیری خواهد داشت.
وی همچنین با اشاره به بند 6 ماده 6 شیوه‌نامه تبلیغات تصریح کرد: داوطلبان انتخابات و هواداران آنها به هیچ وجه مجاز به تبلیغ علیه سایر داوطلبان نبوده و تنها می‌توانند شایستگی‌های خود یا داوطلب مورد نظرشان را مطرح نمایند و هرگونه اقدام سلبی یا هتک حرمت و حیثیت داوطلبان انتخاباتی غیرمجاز بوده و قابلیت پیگرد قانونی توسط ذینفع از طریق مراجع ذیصلاح می‌باشد.
پرنیان یادآور شد: مطابق بند 7 ماده 6 این شیوه‌نامه رفتار خلاف شئون در طول مدت تبلیغات و زمان برگزاری انتخابات، موجبات پیگرد انتظامی خواهد بود.
به گفته‌ی وی؛ براساس بند 12 ماده 6 پرهیز شرکت‌کنندگان در انتخابات از هر گونه اقدامات و تبلیغات مذموم و نشر مطالب موهن و تخریب شخصیت اشخاص حتی در فضای سایبری، مجازی و مخابراتی الزامی بوده و عدم رعایت آن می‌تواند از مصادیق رفتار خلاف شئون و حسب مورد پیگرد قضایی توسط فرد ذینفع را داشته باشد.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دهمین دوره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در پایان با دعوت از تمامی داوطلبان و ائتلاف‌ها به رعایت اخلاق و اصول شیوه‌نامه‌ی تبلیغاتی گفت: امیدواریم کاندیداهای محترم با ارا‌ئه‌ی اهداف، رویکردها و شایستگی‌های خود، شاهد انتخابات پررونق و تشکیل اتاق بازرگانی در شان شهر اولین‌ها باشیم.