تاریخ : يکشنبه 23 بهمن 1401
کد 3720

نشست خبری هیات نظارت بر انتخابات اتاق تبریز برگزار شد

نشست خبری هیات نظارت بر انتخابات دهمین دوره اتاق تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز، صابر پرنیان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به نقش ویژه اتاق تبریز در اقتصاد استان گفت: تمامی دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی، پشتیبان اتاق بوده و نقشه راه اقتصاد استان باید از طریق این اتاق ترسیم شود.

رییس هیات نظارت بر انتخابات اتاق تبریز با اشاره ای به تعداد ثبت نام کنندگان برای دهمین دوره انتخابات اتاق تبریز گفت: در این دوره در مجموع 81 نفر ثبت نام کرده بودند که نسبت به دوره قبل رشد خوبی را نشان می دهد و استان آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد ثبت نام کننده ها، رتبه چهارم کشور را دارد.

پرنیان افزود: از تعداد 81 نفر، 67 نفر در احراز اولیه صلاحیت ها توانستند موفق باشند هر چند این تعداد احتمال تغییر نیز دارد چرا که امکان ثبت اعتراض در انجمن و شورای عالی نظارت وجود داشته و روند تایید پرونده ها ممکن است در این مرحله دچار تغییراتی باشد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات اتاق تبریز ادامه داد: از 81 نفر فرد ثبت نام کننده، 33 نفر در بخش صنعت، 5 نفر در بخش معدن، 15 نفر در بخش کشاورزی و 28 نفر نیز در حوزه بازرگانی ثبت نام کرده اند که ترکیب هیات نمایندگان نیز به ترتیب در بخش صنعت،5 در بخش معدن2، در بخش کشاورزی، 3 و در بخش بازرگانی، 5 نفر خواهد بود.

وی در خصوص برنامه زمانبندی انتخابات نیز گفت: مهلت بررسی و اعلام نظر در خصوص اعتراضات توسط انجمن تا پایان امروز، 23 بهمن بوده و مهلت اعتراض به نظر انجمن در دبیرخانه شورای عالی نظارت نیز از 24 تا 25 بهمن خواهد بود.

پرنیان، رسیدگی به اعتراضات توسط دبیرخانه شورای علی نظارت، اعلام نظر شورای عالی نظارت، شروع تبلیغات نامزدها، ممنوعیت تبلیغاتی و روز انتخاباتی را دیگر مراحل برگزاری این انتخابات دانست.

وی، داشتن کارت عضویت معتبر حقیقی و یا حقوقی با حداقل 2 سال سابقه عضویت پیوسته و یا ناپیوسته، تابعیت ایرانی و داشتن اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم سابقه ورشکستگی به تقصیر و تقلب، عدم محکومیت به مجازاتی که موجب محدودیت از حقوق اجتماعی می‌شود و احراز اهلیت تجاری و یا فعالیت اقتصادی را از جمله شرایط ثبت نام کنندگان برای عضویت در هیات نمایندگی اتاق ها دانست.

رییس هیات نظارت بر انتخابات اتاق تبریز در خصوص شروط رای دهندگان نیز گفت: یک نکته مهم درباره انتخابات، لزوم احراز اهلیت رای‌دهندگان حقیقی است. رای‌دهندگان حقیقی برای احراز اهلیت فعالیت تجاری و اقتصادی خود باید مستندات لازم را پیش از روز رای‌گیری ارائه کرده و به تایید انجمن نظارت بر انتخابات برسانند. البته این موضوع درباره افراد حقیقی و حقوقی متفاوت است.

وی درباره شرایط لازم برای احراز اهلیت تجاری و اقتصادی رای‌دهندگان حقیقی گفت: این افراد علاوه بر شرایط عضویت و دارا بودن حداقل دو سال سابقه عضویت پیوسته یا ناپیوسته، طبق آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق ایران و اتاقهای شهرستان و اصلاحات آن که به تصویب هیات نمایندگان اتاق ایران و شورای عالی نظارت رسیده است، باید مدارک و مستندات مربوط به حداقل یکی از مواردی که در ادامه به آن اشاره می‌شود را ارائه دهند.

پرنیان ادامه داد: مدارک موردنظر شامل ارائه اظهارنامه مالیاتی برای حداقل مدت یک‌سال در طول دوره عضویت، ارائه لیست پرداخت حق بیمه شاغلان تامین اجتماعی حداقل یک‌سال در طول دوره عضویت، گواهی انتخاب به عنوان صادرکننده یا تولیدکننده نمونه و داشتن حداقل دو سال سابقه مدیریت (مدیرعاملی یا عضویت در هیات مدیره) شرکت‌های اقتصادی که حداقل دارای یکی از شروط فوق هستند، می‌شود.

وی تاکید کرد: اشخاص حقوقی به شرط دارا بودن حداقل دو سال سابقه عضویت پیوسته یا ناپیوسته و معتبر بودن کارت عضویت تا روز رای‌گیری که دهم اسفند سال جاری است، بدون هیچ‌گونه ثبت نام، مجاز به رای دادن هستند.
آلبوم تصاویر نشست خبری رییس هیات نظارت بر انتخابات اتاق تبریز