تاریخ : چهارشنبه 5 دي 1397
کد 370

نشست اتحادیه صادر کنندگان کفش استان برای حضور در نمایشگاه صنعت کیف

اتحادیه صادر کنندگان کفش استان به منظور هماهنگی بیشتر برای حضور در نمایشگاه صنعت کیف ، کفش و چرم در عراق شهر بغداد در محل اتاق تبریز تشکیل جلسه داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز جعفر صالحی رئیس اتحادیه صادرکنندگان کفش صنعتی با اشاره به اهمیت نمایشگاه بغداد و اینکه حضور در نمایشگاه بغداد این امکان را به صادر کنندگان صنعت؛ کیف، کفش و چرم کشور و استان خواهد دادکه علاوه بر حضور در اقصی نقاط کشور عراق در رقابت با صادرکنندگان سایر کشور های همسایه و بین المللی از جایگاه بهتری برخوردار گردند از فعالان این صنعت خواست تا به منظور بهبود وضعیت صنعت کفش از فرصت پیش آمده بیشترین بهره برداری ممکن را به عمل آورند.
علیرضا جباریان رئیس اتحادیه کفش استان در خصوص اهمیت شرکت در نمایشگاه بغداد گفت: اعضای این اتحادیه قبلا در نمایشگاهای که در شهرهای اربیل، سلیمانیه، کربلا و... بر گزار شده بود حضور یافته اند که مطمئنا با توجه به این نکته که حوزه نفوذ این شهرها نسبت به شهر بغداد به علت پایتختی آن کم است امکان و فرصت صادراتی کمتری به شرکت کنندگان می دهد.
 وی در خصوص شرکت در نمایشگاه بغداد افزود:  شرکت در این نمایشگاه فرصت صادرات و همکاری بیشتری را برای فعالان صنعت کیف، کفش و جرم استان و کشور ایجاد می کند .
رئیس اتحادیه صادر کنندگان کفش استان در خصوص زمان برگزاری این نمایشگاه خاطر نشان کرد:این نمایشگاه از یکم تا چهارم بهمن ماه سال جاری با حضور  آقای دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بغداد افتتاح خواهد شد. وی برگزاری این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای گسترش همکاری های تجاری و صنعتی با کشور عراق و سایر کشورهای همسایه خواند.
جباریان از تفاهم نامه این اتحادیه با صدا و سیمای کشور و استان به منظور معرفی و تبلیغات محصولات تولیدی فعالان این صنف خبر داد و یاد آور شد: در این خصوص حمایت های خوبی از طرف صدا و سیما اخذ نموده ایم.
وی ارتباط صنعت؛ کیف، کفش و چرم با دانشگاههای استان به منظور مرتفع نمودن نیازهای فنی این صنعت از طریق آخرین متد های علمی و آموزشی، آموزش و پرورش نیروهای مورد نیاز از طریق سازمان فنی و حرفه ای استان دعوت از تجار افغانستان به استان برای گسترش روابط تجاری و... را از برنامه های آتی این اتحادیه خواند و در خصوص بر خی از اقدامات صورت گرفته از طریق این اتحادیه با حمایت مسئولان استانی و کشوری گفت: ایجاد اولین موزه کفش ایران در تبریز و هفتمین موزه کفش جهان در تبریز ، ثبت ملی کفش دست دوز تبریز و تلاش برای ثبت جهانی کفش دست دوز تبریز و... از اقدامات این اتحادیه در سالهای گذشته بود.
غلامعلی راستی قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با تاکید بر حساسیت این سازمان نسبت به صنعت کیف ، کفش و چرم استان خاطر نشان کرد: سازمان در راستای تقویت و پویایی این صنعت بومی در استان از هیچ کوششی دریغ نخواهد نمود. وی حمایت از نوسازی تکنولوژی های مورد استفاده در این صنعت و ایجاد بازارهای جدید از طریق ایجاد نمایشگاه های منطقه ای و بین المللی را از دیگر اقدامات این سازمان خواند و اعلام آمادگی سازمان برای حل مشکلات و مسائل صنعت کیف ، کفش و چرم را مطرح نمود.
مهرداد از فعالان اقتصادی استان نمایشگاه بغداد را فرصت بی بدیلی برای شناخت بازار عراق توسط فعالان صنعت، کیف، کفش و چرم استان خواند و حضور در این نمایشگاه را به منظور معرفی ظرفیت های صنعتی و تولیدی صنعت کیف، کفش و چرم کشور و استان مهم ارزیابی کرد. وی نوسانات ارزی، حضور رضا رحمانی در هیات دولت را فرصت مناسبی برای توسعه صادرات غیر نفتی کشور خواند.
وی در خصوص نمایشگاه بغداد و نقش آن در توسعه صادرات کشور گفت: بغداد به عنوان ابر شهر عراق با حدود 10 میلیون نفر جمعیت می تواند فرصت خوبی برای صادرات تولیدات ایران به این کشور باشد. وی با اشاره به بافت فرهنگی کشور عراق که عمدتا به صورت  طایفه ای است خاطر نشان کرد: این بافت فرهنگی فرصت مناسبی برای بازار یابی مویرگی برای حضور در دور افتاده ترین نقاط این کشور فراهم می آورد. وی در همین راستا یاد آور شد : بغداد به عنوان پایتخت این کشور و ارتباط گسترده آن با سایر مناطق عراق فرصت خوبی برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری با این کشور است.
مهرداد با اشاره به علاقمندی عراقی ها برای همکاری مستقیم با تولید کنندگان ایرانی نمایشگاه بغداد را فرصت مناسبی برای گسترش این نوع رابطه و همکاری خواند و از فعالان صنعت، کیف، کفش و چرم استان خواست برای معرفی برند کفش تبریز حضور مستمر و موثری در عراق داشته باشند وی ارائه محصولات با کیفیت را در گسترش روابط اقتصادی و تجاری مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: حضور رقبای جدی همچون ترکیه و چین در بازار عراق این نکته را به ما یاد آور می نماید که با محصولات با کیفیت وارد بازار عراق بشویم تا بتوانیم سهم خود از این بازار بزرگ را با توجه به رشد جمعیت این کشور به دست آوریم . وی مرزهای متعدی ایران با کشور عراق ، تنوع بازار عراق، رابطه خوب دولت های دو کشور با هم دیگر و حضور رضا رحمانی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت که به عنوان رئیس شورای اقتصادی ایران و عراق نیز خواهد بود را از جمله مزیت های منحصر به فرد کشور ایران برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری با عراق خواند.
دهقان مدیر طرح نمایشگاهی بغداد با اشاره به علاقمندی مصرف کنندگان عراقی به کالاهای تولیدی ایران از حمایت همه جانبه سازمان توسعه صادرات کشور از حضور فعالان صنعت؛ کیف،کفش و چرم کشور در نمایشگاه بغداد خبر و سایر نمایشگاهای منطقه ای و بین المللی خبر داد و یاد آور شد : سازمان توسعه صادرات کشور حداقل سی درصد از هزینه های حضور در نمایشگاه را به شرکت کنندگان در این نمایشگاه  عودت خواهد داد. وی پشتیبانی، مالی، تبلیغاتی ، حمل و نقل و اقامت و مترجم و...را از جمله حمایت های سازمان توسعه صادرات کشور در نمایشگاه بغداد خواند و افزود: این سازمان حدود 700 دلار از هر شرکت کننده در نمایشگاه حمایت ارزی خواهد کرد.
دهقان در خصوص نشست های جانبی این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه فعالان صنعت کیف ، کفش و چرم کشور با وزیر صنعت، معدن و تجارت، رایزن بازرگانی ایران در عراق و کارگزار گمرکات ایران دیدار و در خصوص گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و عراق گفتگو  خواهند نمود.
حسن پور مدیر بازاریابی اداره کل پست استان در این نشست از خدمات پست استان در ارسال مستقیم محصولات تولیدی فعالان صنعتی و تولیدی استان به بازار های جهانی خبر داد و با اشاره به انعقاد تفاهم نامه پست استان با اتحادیه کفش استان به منظور انتقال بارهای فعالان این صنعت برای شرکت در نمایشگاه بغداد گفت: در این تفاهم نامه متعهد شده ایم تا با نازل ترین قیمت ممکن بارهای فعالان صنعت کیف ، کفش و چرم استان را به شهر بغداد برای شرکت در نمایشگاه به صورت مستقیم از تبریز  ارسال نمایم. وی از آمادگی پست استان برای حمایت همه جانبه از صنعت و تولید خبر داد  و از آمادگی پست استان برای انعقاد قرار داد با فعالان صنعتی را مطرح نمود.