تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1396
کد 37

دیدار اعضای انجمن شرکتهای حمل نقل بین المللی شمال غرب با مسئولان بندر ترابوزان

اعضای انجمن شرکتهای حمل نقل بین المللی شمالغرب با مسئولان بندر ترابوزان ترکیه دیدار و در خصوص حل مسائل و مشکلات حمل نقل و گسترش مناسبات تجاری بین دو کشور گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تبریز  رضا کامی عضو هیات نمایندگان  و رئیس کمیسیون حمل نقل اتاق تبریز با اشاره به اهمیت دو منطقه شمال غرب ایران و ترابوزان ترکیه در گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری گفت: گسترش روابط اقتصادی و تجاری دومنطقه می تواند سهم بسزایی در توسعه اقتصادی دو کشور ایفاء نماید. وی با اشاره به نزدیکی جغرافیایی این دو منطقه خاطر نشان کرد: ترانزیت کالا از بندر ترابوزان ترکیه به شمال غرب ایران می تواند در زمان و هزینه های حمل و نقل دو کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.
رئیس شورای مشترک تجاری ایران و ترکیه تسهیل حمل نقل دو کشور را  مهم ارزیابی کرد و از مسئولان شرکت حمل و نقل شمالغرب خواست تا با بررسی و ارائه مسائل و مشکلات موجود، در حمل و نقل دو کشور امکان اصلاح آن را در کمترین زمان ممکن مهیا سازند . وی  در این خصوص خاطر نشان کرد که اتاق تبریز و شورای مشترک ایران و ترکیه تمام تلاش های خود برای بهبود وضعیت حمل و نقل دو کشور را انجام خواهند داد.
ابراهیم کاراجا رئیس هیات مدیره بندر آزاد ترابوزان ترکیه در سخنانی ضمن تشریح موقعیت این بندر اظهار داشت : ترابوزان یکی از شهرهای کم نظیر جهان به لحاظ قرا گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم است که از چین شرع شده و تا اروپا امتداد دارد.  وی با اشاره  به موقعیت بندر ترابوزان که در همجواری دریای سیاه قرار دارد گفت: در سالهای اخیر در حدود 50 میلون دلار برای توسعه این بندر هزینه شده است تا بتواند به عنوان یک هاب تجاری برای منطقه ایفاء نقش نماید.
رئیس هیات مدیره بندر آزاد ترابوزان در خصوص ظرفیت بندر، ظرفیت گنجایش کشتی، و ظرفیت گنجایش کانتینر، اطلاعاتی ارائه نمود و اظهار کرد که مسئولان این بندر آماده اند در جهت رفع مشکلات و توسعه اقتصادی فی مابین همکاری های لازم را به عمل آورند.
گفتی است اعضای شرکت های حمل ونقل بین المللی استان با بیان مسائل و موضوعات ترانزیتی کالا بین دو کشور خواستار تسریع این موضوعات شدند
آلبوم تصاویر دیدار با مسئولان بندر ترابوزان