تاریخ : شنبه 1 بهمن 1401
کد 3659

در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تبریز انجام شد؛

بررسی استفاده از محصول دانش بنیان سوپرجاذب آب در بخش کشاورزی

محصول دانش بنیان سوپر جاذب آب به منظور کاهش مصرف و مدیریت منابع آب در حوزه کشاورزی استان آذربایجان شرقی به صورت کاربردی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تبریز، قاسم قویدل رییس این کمیسیون، با بیان اینکه بحران کمبود آب همه ما را موظف به تدبیر کاربردی در خصوص مدیریت منابع آبی کرده است از اعضای جلسه خواست تا به صورت عملی از محصولات دانش بنیان در راستای مدیریت منابع آب نهایت همدلی و همکاری را به عمل آورند.

غفارزاده، مدیرعامل سازمان آب منطقه ای استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع استان در سال آبی جاری لزوم فرهنگ سازی برای مدیریت منابع آب در دسترس استان را خواستار شد.

شفیعی، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان و معاون سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه ضمن ارائه گزارش مبسوط در خصوص دستور جلسه گفت: سازمان جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان به منظور مدیریت منابع آب ضمن وارد شدن به چرخه عملی تغییر الگوی کشت صمیمانه از هر گونه طرحی که موجب مدیریت صحیح مصرف آب در بخش کشاورزی شود، حمایت خواهد کرد.

در این جلسه برخی از کشاورزان بخش ایلخچی با ارائه گزارشی از روند زراعت و باغبانی حوزه کاری خود بر لزوم برنامه ریزی مناسب در خصوص تغییر الگوی کشت و مدیریت منابع آب تاکید کردند.

مدیر عامل یکی از شرکت های دانش بنیان که موفق به تولید سوپر جاذب آب با مزایای منحصر به فرد شده است، گفت: سوپر جاذب های آب یکی از عملی ترین روش های تجربه شده در جهان هستند که نقش مهم خود در کاهش مصرف آب خصوصا در بخش کشاورزی را به اثبات رسانده اند.

رضا موقّر، مدیرعامل شرکت دانش بنیان در خصوص مزایای سوپر جاذب تولیدی این شرکت گفت: محصول دانش بنیان تولیدی این شرکت نسبت به نمونه های مشابه خارجی دارای مزایایی از جمله تاریخ مصرف ۱۵ ساله و جذب حداکثری آب به نسبت یک گرم ۵۰۰ گرم آب و کاهش مصرف آب تا ۶۰ درصد و طولانی کردن فاصله آبیاری محصولات کشاورزی  و کارایی در حوزه زراعت، باغبانی، جالیز، گلخانه ها و فضای سبز شهری (نمونه های خارجی موجود فقط برای گیاهان غیر مثمر کاربرد دارد) است و اصلاح ترکیب خاک و قیمت بسیار مناسب به در دسترس کشاورزان عزیز قرار خواهد گرفت.

در این جلسه، بشیر جعفری مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی استان آذربایجان شرقی ضمن با اهمّیت خواندن مدیریت منابع آب اعلام آمادگی کرد که طرح اجرای سوپر جاذب شرکت نانو پیشگامان سهند تحت حمایت این صندوق قرار گرفته و در قدم اول ۱۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت عملیات اجرایی این طرح مهمّ و ملی قرار خواهد گرفت.
 
آلبوم تصاویر جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تبریز