تاریخ : سه شنبه 27 دي 1401
کد 3646

نحوه صدور و ارسال صورتحساب های الکترونیکی در سامانه تجارت

.
احتراما طبق نامه واصله از دادستان انتظامی مالیاتی در خصوص فرآیند و نحوه صدور و ارسال صورتحساب های الکترونیکی در سامانه جامع تجارت، با توجه به سیاست های حاکمیتی و تسهیل کار مؤدیان، صورتحساب هایی که در سامانه جامع تجارت مطابق قواعد و استانداردهای اعلامی سازمان امور مالیاتی کشور صادر و به سامانه مؤدیان ارسال کردند، نیازی به ارسال مجدد آن ها توسط مؤدیان محترم مالیاتی نیست.

بدیهی است مسئولیت عدم ارسال این صورت حساب ها به سامانه مؤدیان، بر عهده مؤدی است. همچنین امکان ارسال مستقیم اطلاعات برای تمامی مؤدیان فراهم شده و مؤدیان می توانند مطابق با اسناد بارگذاری شده در درگاه سازمان امور مالاتی کشور، اقدام به صدور و ارسال صورتحساب های الکترونیکی کنند. در صورت عدم تمایل مؤدی به ارسال مستقیم، شرایط لازم برای ارسال صورتحساب های الکترونیکی از طریق شرکت های معتمد فراهم شده است.

شایان ذکر است عملکرد شرکت های معتمد تحت نظارت مرکز تنظیم مقررات، نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بوده و در صورت عدم همکاری شرکت های معتمد اقدامات لازم انجام می پذیرد.