تاریخ : چهارشنبه 14 دي 1401
کد 3612

با حضور حسین عبده تبریزی؛

چالش های بنگاه های اقتصادی ایران طی یک سال آینده بررسی شد

نشست بررسی «چالش های بنگاه های اقتصادی ایران طی یک سال آینده» با حضور حسین عبده تبریزی، اقتصاددان و صاحب نظر حوزه اقتصادی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز، نشست بررسی «چالش های بنگاه های اقتصادی ایران طی یک سال آینده» با حضور حسین عبده تبریزی، اقتصاددان و صاحب نظر حوزه اقتصادی در جمع فعالان اقتصادی و در محل اتاق تبریز برگزار شد.

دولت به بخش خصوصی اعتماد کند

رییس اتاق تبریز در ابتدای جلسه با خوشامد به فعالان اقتصادی حاضر در این نشست گفت: یک دیالوگ مشترک بین دولت و بخش خصوصی مورد نیاز است و در صورت عدم ایجاد این گفتگوی دوسویه، شاهد استمرار وضعیت نامطلوب کنونی اقتصاد خواهیم بود.

یونس ژائله با تاکید بر لزوم بهره مندی از قدرت بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی می تواند تجات دهنده اقتصاد ایران باشد به شرطی که اعتماد لازم به فعالان این بخش ایجاد شود چرا که بخش خصوصی عاشق وطن و ملت خود بوده و در حال تلاش برای بهبود وضعیت است.

وی ادامه داد: 85 درصد اقتصاد کشور در دست دولت است که با این وضعیت و با راندمان پایین این بخش، قطعا شاهد استمرار وضعیت کنونی خواهیم بود.

تغییر مسیر در اقتصاد ایران ضروری است

حسین عبده تبریزی نیز در این نشست در خصوص مسائل محوری امروزی اقتصاد همچون نقدینگی و تحریم ها سخن گفته و ادامه داد: فقر در اثر توزیع ناعادلانه ثروت و کاهش سرمایه گذاری ایجاد می شود که متاسفانه طی سالیان اخیر این دو شاخص در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته است.

این اقتصادددان با بیان اینکه باید در شرایط کنونی مواضع متفاوتی اتخاذ شود، ادامه داد: در ابتدای امر، اقتصاد باید به مثابه علم تلقی شده و رفتار علمی با آن داشته باشیم.

عبده تبریزی، کنترل نقدینگی و تورم و ایجاد چتر حمایتی برنامه تامین اجتماعی را دیگر امر ضروری دانسته و افزود: بهبود روابط خارجی و بهبود فضای کسب و کار از دیگر برنامه های ضروری برای تغییر مسیر است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی فعال اقتصادی دو راه بیشتر پیش روی خود ندارد یا باید تسلیم شده و به دنبال تعطیلی کسب و کار خود باشد و یا طریقه مدیریت کردن در این شرایط را بیاموزد که باید به فکر ترویج راهکار دوم باشیم.
 
آلبوم تصاویر نشست بررسی «چالش های بنگاه های اقتصادی ایران طی یک سال آینده»