تاریخ : سه شنبه 29 آذر 1401
کد 3583

نشست مشترک نمایندگان اتاق تبریز در هیات های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان

نشست مشترک نمایندگان اتاق تبریز در هیات های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، نشست مشترک نمایندگان اتاق تبریز در هیئت های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با حضور جمعی از این نمایندگان در محل اتاق تبریز تشکیل شده و طی آن، اعضا به بیان مسائل و مشکلات رایج در هیات های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان پرداختند.

در این نشست، گزارشی از جلسه مشترک با اعضای کمیسیون تامین اجتماعی که در محل اتاق تبریز برگزار شده بود، ارائه شد. همچنین اعضا عنوان داشتند که متعاقب این جلسه قرار بر حضور نمایندگان کارفرمایان از سوی اتاق تبریز در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس برای پیگیری یکسری پیشنهادات اصلاحی قوانین کار و تامین اجتماعی بود که علیرغم حضور نمایندگان اتاق تبریز، جلسه مشترک به دلیل عدم حضور نمایندگان تامین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس، لغو شد.

همچنین در ادامه جلسه، مباحث مرتبط با قوانین تامین اجتماعی از جمله ماده 47 قانون تامین اجتماعی در خصوص بازرسی های کارگاهی مطرح شد که اعضای جلسه معتقد بودند این امر تحت عنوان حسابرسی دفاتر قانونی انجام شده و در آنجا علاوه بر بررسی حقوق و دستمزدها، به بحث خرید و فروش ها نیز ورود می شود که این امر مخالف با روح و متن قوانین و بخشنامه های تامین اجتماعی است.

در این نشست بر پیگیری جلسه مشترک با کمیسیون اجتماعی مجلس و توجه به پیشنهادات هفت گانه اتاق تبریز در متن قانون و همچنین ترتیب جلسه مشترک با مدیران سازمان تامین اجتماعی استان برای اصلاح رویه های ناصواب هیات های تشخیص مطالبات تاکید شد.