تاریخ : پنجشنبه 24 آذر 1401
کد 3573

همایش « فرصت های تامین مالی از بازار سرمایه » در اتاق تبریز برگزار شد

همایش « فرصت های تامین مالی از بازار سرمایه » توسط اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز، همایش فرصت های تامین مالی از بازار سرمایه با حضور کارشناسان خبره حوزه بورس و توسط اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.  

عباس کمالی، نائب رییس اتاق تبریز در این نشست اظهار داشت: در طول سالیان گذشته، واحدهای تولیدی به دلیل در اختیار داشتن منابع بانکی، رغبت کمتری نسبت به تامین مالی از روش های دیگر داشتند اما حالا با تغییر شرایط، واحدهای تولیدی رو به تامین مالی از دیگر بازارها خواهند داشت.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، استفاده از فرصت تامین مالی از بازار سرمایه، توجیه اقتصادی بالایی خواهد داشت که همین امر ضرورت برگزاری همایشی تحت این موضوع در اتاق تبریز را نمایان می ساخت.

همایون دارابی، مدیرعامل شرکت سبدگردان داریوش نیز به عنوان دیگر سخنران این نشست، توضیحاتی در خصوص انواع روش های تامین مالی در بازار سرمایه ارائه داده و به بیان جزئیاتی از این روش ها همچون اوراق بهادار از نوع حق مالی مانند سهام عادی، صندوق های قابل معامله در بورس، تعهد پذیره نویسی، اوراق بهادار با درآمد ثابت، اوراق مشارکت، ابزارهای مالی ترکیبی ( صکوک)، اوراق اجاره و تامین مالی جمعی پرداخت.

شهاب موسوی، تحلیلگر بازار سرمایه نیز در این نشست با بررسی روند خلق نقدینگی و تورم طی سال های گذشته، به پیش بینی وضعیت آینده فاکتورهای اقتصادی کشور پرداخت.

وی با اشاره به سیاست انقباضی در تنظیم بودجه گفت: این اتفاق باید در سال 96 روی می داد اما حالا نیز با انجام این نوع سیاست ها، می توان انتظار کاهنده بودن روند تورم را داشت.

میثم فدایی، مدیرعامل تامین سرمایه دماوند نیز در این نشست به معرفی برخی دیگر از ابزارهای تامین مالی در بازار سرمایه ایران، به بیان جزئیاتی از روش های تامین مالی مبتنی بر بدهی، اوراق اجاره، اوراق مشارکت، اوراق منفعت، سلف موازی استاندارد، وکالت و جعاله پرداخت.

گفتنی است در ادامه این نشست، پنل پرسش و پاسخ پیرامون موضوع همایش برگزار شد.
 
آلبوم تصاویر همایش فرصت های تامین مالی از بازار سرمایه