تاریخ : پنجشنبه 3 آذر 1401
کد 3524

نائب رییس اتاق تبریز مطرح کرد:

کیفیت بالا و بازاریابی مناسب دو اصل مهم برای ارتقای تولید داخل

نائب رییس اتاق تبریز، کیفیت بالا و بازاریابی مناسب را دو اصل مهم برای توسعه تولید داخل عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز، ابوالفتح ابراهیمی در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد آذربایجان شرقی گفت: طبق اظهارات سازمان استاندارد آذربایجان شرقی، امسال شاخص های انتخاب صادرکنندگان بسیار جدی و سخت گیرانه تر از سال های قبل بوده که امیدوارم طی سال های آینده نیز شاهد تعداد بیشتری از منتخبان در سطح ملی و استانی باشیم.
 
وی، تولید داخلی و حمایت از تولید داخل را منجر به رشد اقتصادی دانسته و گفت: حمایت از تولید داخل، افزایش اشتغال و ثبات قیمت کالاها را منجر خواهد شد که البته این دستاوردها در سایه کیفیت بالای کالا خواهد بود.
 
ابراهیمی، کیفیت نامناسب برخی محصولات داخلی را زمینه ساز سلب اعتماد مردم و عدم تمایل به خرید این نوع کالاها دانسته و ادامه داد: اعتماد را می توان حلقه مفقوده مابین تولیدکننده و مصرف کننده دانست. برای مثال صنایعی همچون خودرو و لوازم خانگی نتوانسته اند، چنین اعتمادی را جلب کنند. البته صنعت تولید لوازم خانگی، طی چندین سال اخیر، روند روبه رشدی در پیش گرفته است.
 
نائب رییس اتاق تبریز، حضور دائمی در بازار جهانی را گامی مهم برای رسیدن به شکوفایی تولید ملی عنوان کرده و ادامه داد: با حضور در بازار جهانی مجبور به حفظ استانداردهای بین المللی خواهیم بود که با رعایت استانداردهای ملی و بین المللی، تولید کالای ایرانی مزیت بیشتری نسبت به کالای خارجی خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: پس از رعایت کیفیت لازم، باید به دنبال بازاریابی درست باشیم چرا که بازاریابی، محرّکی است که افزایش و بهبود تولید را به دنبال خواهد داشت.
 
ابراهیمی افزایش بهره وری در منابع انسانی را مهم دانسته و گفت:  فقدان استراتژیک توسعه صنعتی نیز مشکل مهم دیگری است که برعهده دولت بوده و تدوین این نقشه را باید دولت انجام دهد.

وی عدم توجه به صادرات با ارزش افزوده بالا را از دیگر مشکلات موجود عنوان کرده و گفت:  از مشکلات دیگر، نظام بیمه ای قابل تفسیر و شفاف نبودن قوانین بیمه ای برای تولیدکنندگان، مشکلات و فشارهای مالیاتی، عدم ثبات نرخ ارز، امور گمرکی و نحوه رفتار بانک ها با تولیدکنندگان است.
 
نائب رییس اتاق تبریز ادامه داد: سرمایه گذاری در صنایع منبع محور نیز از دیگر مشکلات سرمایه گذاری در کشور است چرا که ما صنایع ساخت محور کمتری نسبت به صنایع منبع محور در کشور داریم در حالی که صنایع ساخت محور سنخیت بیشتری با شعار سال دارد و اگر می‌خواهیم به سمت تاسیس شرکت های دانش بنیان برویم، باید صنایع ساخت محور را توسعه دهیم.
 
گفتنی است در این مراسم از واحدهای نمونه استاندارد کشور و استان تجلیل شد.