تاریخ : سه شنبه 12 مهر 1401
کد 3380

با برگزاری جلسه ای در اتاق تبریز صورت گرفت؛

مسئولان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی پای دغدغه های مدیران واحدهای تولیدی

مسئولان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی طی جلسه ای در اتاق تبریز به دغدغه های مدیران واحدهای تولیدی استان پاسخ دادند.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز، نشست هم اندیشی مدیران واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری استان با مدیرکل، روسای شعب و معاونین اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با موضوع بررسی مسائل و مشکلات جاری واحدهای تولیدی در حوزه تامین اجتماعی و پاسخ به سوالات مطروحه در محل اتاق تبریز برگزار شد.

یونس ژائله، رییس اتاق تبریز در این نشست با اشاره به مشکلات عدیده واحدهای تولیدی و لزوم کاستن این مشکلات توسط ادارات دولتی گفت: سازمان دولتی مربوطه در این راستا می تواند چندین نگرش را پیش رو داشته باشد.

وی ادامه داد: نگرش اول این است که به واحدهای تولید به عنوان محل کسب درآمد و تامین بودجه نگریسته و یا اینکه در نگرشی دیگر، در این وضعیت سخت اقتصادی، دستشان را گرفته و آن ها را از بند مشکلات رها کنند.

ژائله افزود: اینکه تامین اجتماعی در شرایط کنونی گرفتار مشکلات عدیده مالی و بودجه ای بوده، بر همگان واضح است اما در این میان، نباید کارآفرینان و فعّالان اقتصادی را قربانی این مشکلات کرده و به دنبال تامین بودجه از این افراد بود. 

وی از سازمان تامین اجتماعی خواست در شرایط اقتصادی کشور، یاریگر سربازان حوزه تولید استان بوده و از هر گونه کمک به این افراد دریغ نشود.

یونس دباغ صادقی پور،‌ مدیرکل تأمین‌اجتماعی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه مشکلات موجود در سازمان تامین اجتماعی سبب نمی شود تا برای تامین بودجه خود به چرخه تولید آسیب وارد کنیم، گفت: کارفرمایان به عنوان شرکای اجتماعی و پر و بال سازمان محسوب شده و ما خود را خادم این بخش می دانیم.

وی ادامه داد: اگر امروز کارفرمایان از برخی موضوعات مرتبط با این سازمان و به خصوص رفتارهای بازرسان ناراضی هستند، ما خود را در مقابل این کارفرمایان پاسخگو دانسته و به خاطر هر رفتار ناشایستی عذرخواه این قشر هستیم.

جعفر محرم پور، دبیر اتاق تبریز نیز در این نشست با مثبت ارزیابی کردن فضای گفتگوی ایجاد شده بین دو طرف گفت: فضای گفتگو و هم اندیشی بسیار خوبی ایجاد شده که امیدواریم منجر به نتیجه شده و سازمان، تلاش خود را برای حل مشکلات کارفرمایان به کار گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه نمایندگان اتاق در هیات های بدوی و تجدید نظر تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی پیگیر موضوعات مربوطه هستند و جلسات ماهانه هم اندیشی مربوط به اعضای این هیات ها در اتاق برگزار می شود.

در این جلسه مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان به بیان مشکلات و دغدغه های مرتبط به خود در موضوع تامین اجتماعی پرداخته و مدیران و معاونان سازمان نیز پاسخگوی این شبهات و دغدغه ها بودند.
 
آلبوم تصاویر نشست هم اندیشی مدیران واحدهای تولیدی با مسئولان تامین اجتماعی