تاریخ : پنجشنبه 21 ارديبهشت 1396
کد 33

دیدار رؤسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شمال‌غرب کشور با استاندار آذربایجان شرقی

در حاشیه اولین نشست مشترک هم اندیشی اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شمال‌غرب کشور، روسای اتاق های بازرگانی 5 استان با استاندار آذربایجان شرقی دیدار کردند.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز در این دیدار صمد حسن زاده رییس اتاق بازگانی تبریز هدف از برگزاری جلسات هم اندیشی اتاق های بازرگانی شمالغرب کشور را آشنایی و شناخت بیشتر اعضای هیئت رییسه اتاق ها با پتانسیل ها و توانمندی های اقتصادی استان های همجوار و بررسی مشکلات و موانع پیش روی صنعتگران و تولیدکنندگان دانست.
پیرموذن رییس اتاق بازرگانی اردبیل نیز در این دیدار با بیان اینکه اگر جلسات هم اندیشی اتاق های بازرگانی شمالغرب کشور از همان ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید برگزار می شد، وضعیتی به مراتب بهتر را شاهد بودیم. وی  از استانداران شمالغرب کشور خواست در جلسات منطقه ای استانداران از نمایندگان بخش خصوصی نیز دعوت شود تا مشکلات مبتلابه واحدهای تولیدی و اقتصادی را به سمع مدیران استانی برسانند.
زبردست رییس اتاق بازرگانی همدان نیز برگزاری جلسات هم اندیشی ماهانه اتاق های بازرگانی شمالغرب کشور را محملی برای انتقال تجارب اتاق ها به استان های دیگر دانست و خواستار حضور متقابل استانداران در جلسات اتاق های بازرگانی شمالغرب کشور شد.
وی با بیان اینکه رسالت اتاق های بازرگانی در برهه فعلی روشنگری در راستای تداوم مسیربخش خصوصی است، افزود: نگاه پرمعنا به بخش خصوصی چیزیست که فعالان اقتصادی در دولت یازدهم  آن را تجربه کردند.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، ایده برگزاری جلسات مشترک هم اندیشی اتاق های بازرگانی شمالغرب کشور  را ستود و گفت: در استان آذربایجان شرقی در 5/3 سال گذشته کارهای بزرگی در حوزه اقتصادی انجام گرفته است  اما بی شک با توجه به تجربیات و تمهیدات گذشته، امسال سال بهره برداری از نتایج تلاش های چندین سال گذشته خواهد بود.
دکتر اسماعیل جبارزاده با اشاره به اینکه دو بخش دولتی و خصوصی در سال های 92-93 هنوز نگاه مشترک به موضوع نداشتند، اظهار داشت: اولین همکاری ها در سال 94 آغاز شد و ماحصل آن اقداماتی شد که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل عملیاتی گردید.
وی افزود: یکی از مهم ترین نتایج همکاری بین بخش خصوصی و دولتی در سال 95، بررسی مشکلات بیش از یکهزار واحد تولیدی استان آذربایجان شرقی و تصمیم گیری و ابلاغ دستورات لازم در خصوص رفع موانع با حضور مدیران استانی در محل واحدها بود.


 

وی، نقدینگی و سرمایه در گردش را عمده مشکل واحدهای تولیدی استان دانست و گفت: سال گذشته قرار بود نقدینگی و سرمایه در گردش 515 واحد تولیدی استان آذربایجان شرقی تامین شود که ما توانستیم بیش از برنامه عمل کرده و به 817 واحد تسهیلات ارایه دهیم.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در نتیجه اقدامات انجام گرفته در 3 سال گذشته، مقدمات یک جهش اقتصادی که نتیجه آن افزایش تولید و اشتغال است در سال 96 در استان فراهم شده است.
وی با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات هم‌اندیشی اتاق‌های بازرگانی استان‌های اردبیل، زنجان، همدان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و تصمیم گیری منطقه ای در خصوص موضوعات اقتصادی، تصریح کرد: استفاده از تجربیات یکدیگر، موجب هم افزایی و چندین برابر شدن خروجی و بازدهی جلسات خواهد شد.
جبار زاده با اشاره به موقعیت جغرافیایی، راه های ارتباطی و توان اقتصادی و نیروی انسانی متخصص موجود در استان های شمالغرب کشور، اظهار داشت: هر آنچه برای یک جهش صادراتی نیاز باشد در این 5 استان شمالغرب کشور وجود دارد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین در بخش دیگری از سخنانش، انتخابات را یکی از ابزارهای نشان‌دهنده اقتدار  نظام و ملت ایران به جهانیان برشمرد و گفت: پیام مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای به جهانیان در همه ابعاد بویژه بعد اقتصادی بسیار مثبت خواهد بود.
وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم، اقتدار ملی، توسعه اقتصادی و گسترش روابط بین المللی کشورمان را به دنبال خواهد داشت، افزود: اعضای اتاق های بازرگانی با توجه به مقبولیتی که در بین مردم دارند می توانند با تبیین اهمیت حضور در پای صندوق های رای در برهه فعلی، آنان را در این تصمیم گیری مهم همراهی نمایند.
آلبوم تصاویر دیدار با استاندار آذربایجان شرقی