تاریخ : پنجشنبه 12 مهر 1397
کد 323

دیدار سرکنسول ترکیه در تبریز با رئیس و تنی چند از هئیت نمایندگان اتاق

سر کنسول ترکیه در تبریز در پایان ماموریت خود برای دیدار با هیات رئیسه اتاق تبریز در محل اتاق تبریز حضور یافت
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز فاهری چاغلار سر کنسول جمهوری ترکیه در تبریز در پایان ماموریت خود در اتاق تبریز حضور یافت و از رئیس اتاق تبریز ، صمد حسن زاده و سایر فعالان اقتصادی و مقامات استانی به خاطر حمایت های همه جانبه در راستی گسترش همکاری اقتصادی و تجاری دو جانبه ایران و ترکیه قدردانی نمود.
سر کنسول ترکیه در تبریز با اشاره به گسترش همکاری های دو جانبه ایران و ترکیه در زمان تصدی گیری ایشان به عنوان سرکنسول ترکیه در تبریز خاطر نشان کرد:  میزان مشارکت و سرمایه گذاری مشترک در زمان ماموریتش در ایران بیش از دو برابر شده و از حدود سی شرکت به هفتاد شرکت و حجم سرمایه گذاری از صد میلیون دلار به دویست پنجاه میلیون دلار رسیده است. وی در این خصوص با اشاره به توانمندیهای اقتصادی، تجاری و استراتژیک دو کشور ایران و ترکیه افزود: ظرفیت های اقتصادی دو جانبه امکان گسترش همکاری های دو جانبه را بیش از پیش مهیا می نماید و ما مواظفیم با تمام سختهایی که در مسیر توسعه دو کشور وجود دارد جزء به آینده  ننگریم و تمام تلاش خود برای رسیدن به هدف تعیین شده که گسترش همکاری های دو جانبه در راستای توسعه اقتصادی، تجاری و... دو کشور است به عنوان چشم انداز در دستور کار خود قرار دهیم.
چاغلار گفتگو در خصوص پروژه های مشخص برای گسترش همکاری های دو جانبه را از عوامل موثر  افزایش همکاری های دو جانبه خواند و افزود : در تمام مدت مسئولیت خود در تبریز در تلاش بودم که با دعوت از هیات های اقتصادی ترکیه و اعزام هیاتی های اقتصاد از ایران امکان گسترش روابط دو جانبه را مهیا نمایم. وی در خاتمه با اشاره به علاقه وافر خود به مردم کشورمان افزود: تلاش خواهم کرد که در محل جدید ماموریت خود در آنکارا از تمام ظرفیت های خود برای گسترش همکاری های دو جانبه بهره برداری نمایم.
صمد حسن زاده رئیس اتاق تبریز با اشاره به اهمیت مسئولان ارشد دو کشور در ایجاد بسترهای لازم برای گسترش همکاری های دو جانبه از تلاش های سر کنسول ترکیه فاهری چاغلار در تبریز  قدر دانی نمود و افزود: آقای چاغلار در تمام مدت ماموریت خود در جهت گسترش همکاری های دو جانبه با دعوت از هیات های اقتصاد ی و تجاری، برگزار همایش و... تلاش نمود و در این خصوص منشاء اقدامات موثری شد که از ایشان سپاسگزاریم.
رئیس اتاق تبریز با اشاره به مزیت ها و پتانسیلهای اقتصادی و صنعتی دو کشور ایران و ترک خاطر نشان کرد: مسئولان ارشد دو کشور می بایست بستر های لازم برای اجرای پروژهای بزرگ اقتصادی و صنعتی را مهیا نمایند. وی ظرفیت های موجود در صنایع پتروشیمی، شیرینی و شکلات، خاک های صنعتی ، شیشه و سرامیک و ... را از جمله فرصت های گسترش همکاری های دو جانبه خواند و آمادگی اتاق تبریز در راستای گسترش همکاری های دو جانبه را اعلام نمود.
حسن زاده در خاتمه اظهار امیدواری نمود: با تلاش فعالان اقتصادی و حمایت  مسئولان ارشد دو کشور روابط اقتصادی دو کشور به سقف تعیین شده توسط روسای جمهور دو کشور یعنی 30 میلیارد دلار برسد.
 رضا کامی رئیس اتاق ایران و ترکیه با قدردانی از تلاش های سرکنسول ترکیه در تبریز در خصوص تلاش های ایشان در راستای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری دو جانبه گفـت: آقای چاغلار در تمام مدت ماموریت خود گسترش همکاری اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و ترکیه را اولویت اول خود قرار داد و در همین راستا از هیچ کوششی دریغ ننمود. وی با اشاره به حضور ایشان در محل ماموریت جدید خود در آنکار افزود: حضور ایشان در آنکارا می توان در گسترش همکاری های دو جانبه به خاطر شناخی که از ایران دارد موثر واقع گردد که فعالان اقتصادی می بایست از این موقت به عنوان یک فرصت بی نظیر در جهت توسعه همکاری های اقتصادی دو جانبه بهره مند گردند.