تاریخ : سه شنبه 28 تير 1401
کد 3219

نشست مشترک نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز در هیئت‌های بدوی و تجدید نظر تشخیص مطالبات تامین اجتماعی

نشست مشترک نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز در هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات تامین اجتماعی در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز نشست مشترک نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر  تشخیص مطالبات تامین اجتماعی با حضور محمد ابراهیمی رئیس اداره وصول حق بیمه اداره کل تامین اجتماعی استان در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

در ابتدای این نشست اعضای جلسه در ارتباط با مسائل و مشکلات ماه جاری حوزه تامین اجتماعی به بحث و تبادل نظر پرداخته در ادامه این نشست محمد ابراهیمی نماینده اداره کل تامین اجتماعی به سوالات مطرح شده اعضا پاسخ دادند.

اهم موارد مطروحه در  این نشست در ارتباط با ماده ۴۷ قانون تامین اجتماعی و بازرسی از دفاتر قانونی  بود که  حاضرین در جلسه به موارد ذیل تاکید داشتند:

-    در بازرسی از کارگاه‌های تولیدی و صنعتی از سوی بازرسان  تامین اجتماعی بایستی کلیه موارد به امضای کارفرما و یا نماینده ایشان برسد.

-    در بازرسی از دفاتر قانونی،  بازرسان دفاتر بایستی بازه زمانی یکساله را رعایت نمایند. 

-    در جلسات هیئت‌های تشخیص مطالبات در صورت عدم حضور کارفرما، نماینده تامین اجتماعی می‌بایست دعوت‌نامه ابلاغ شده  به کارفرما  را به نمایندگان اتاق ارائه  نموده و همچنین موارد اعتراض و  مستندات کارفرما را  به طور کامل در جلسه طرح نمایند.

-    مقررگردید با همکاری اداره کل تامین اجتماعی استان دوره‌ی آموزشی آشنایی مخاطبین با  تکالیف کارفرمایان در زمینه بازرسی دفاتر قانونی در محل اتاق بازرگانی تبریز برای واحدهای تولیدی و صنعتی برگزار شود.

در انتهای این جلسه با توجه به پیشنهاد اعضا مقرر گردید جلسه آتی با حضور رئیس محترم سازمان تامین اجتماعی استان و مدیران درآمد شعبات این سازمان در محل اتاق بازرگانی تبریز تشکیل شود.