تاریخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401
کد 3159

رفع مشکل برق صنایع آذربایجان شرقی در دستورکار کمیته انرژی اتاق تبریز

راهکارهای رفع مشکل برق صنایع و موانع سرمایه گذاری نیروگاه های حرارتی مقیاس کوچک در جلسه کمیته انرژی کمیسیون صنعت و معدن اتاق تبریز بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز، جلسه کمیته انرژی کمیسیون صنعت و معدن اتاق تبریز با موضوع بررسی راهکارهای رفع مشکل برق صنایع و موانع سرمایه گذاری نیروگاه های حرارتی مقیاس کوچک برگزار شد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان شرکت های برق منطقه ای، توزیع برق استان، شرکت گاز و مدیریت بحران استانداری برگزار شد، نمایندگان انجمن های صنایع فولاد و صنایع همگن متالورژی و همچنین تعدادی از سرمایه گذاران احداث نیروگاه برق به بیان مشکلات و دیدگاه های خود پرداختند.

مدیران واحدهای تولیدی و صنایع استان در این جلسه، قطعی و کسری برق و گاز را موجب اختلال در برنامه های تولید در کارخانجات و واحدهای تولیدی استان عنوان کردند. 

همچنین در این جلسه، مزایا و معایب احداث نیروگاه های حرارتی مقیاس کوچک مورد بررسی قرار گرفته و فعالان بخش خصوصی، تامین گاز، عدم استفاده مستقیم از برق تولید شده و لزوم فروش آن به شبکه توزیع برق و همچنین دیربازده بودن طرح را از مشکلات موجود در احداث نیروگاه ها دانستند. 

در این جلسه مقرر شد در جلسات آتی کمیته انرژی‌ اتاق تبریز با حضور مسئولان انجمن های صنعتی در جهت رفع قطعی برق صنایع استان، قراردادهایی دوجانبه مابین نیروگاه های حرارتی مقیاس کوچک و صنایع متقاضی منعقده شده تا طی آن برق بهاء مربوطه مستقیما به نیروگاه ها واریز شود.