تاریخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401
کد 3158

در نشست فعالان هنر-صنعت فرش استان مطرح شد؛

پیشنهاد نامگذاری میدانی به نام « فرش تبریز» / دبیرخانه فرش دستباف در اتاق تبریز تشکیل می شود

پیشنهاد نامگذاری میدانی به نام « فرش تبریز» و تشکیل دبیرخانه فرش دستباف در اتاق تبریز از جمله موارد مطرح شده در نشست فعالان هنر-صنعت فرش استان بود.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز، نشست فعالان هنر - صنعت فرش دستباف استان با مسئولان مربوطه با موضوع « آسیب شناسی وضعیت فعلی فرش دستباف استان و نحوه هم افزایی توان نهادهای دولتی و خصوصی جهت حفظ و ارتقای آن » در اتاق تبریز برگزار شده و مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی در حوزه فرش به بیان دیدگاه و نظرات خود پیرامون توسعه جایگاه فرش استان پرداختند. 

جعفر محرم پور، دبیر اتاق تبریز در حاشیه این جلسه با اشاره به موضوعات مطرح شده گفت: در این جلسه فعالان حوزه فرش استان به بیان مشکلات این حوزه پرداختند که برخی از این موضوعات همچون مشکلات بیمه و مالیات این قشر به دبیرخانه شورای گفتگوی استان منتقل می شود تا پس از تشکیل کارگروه های تخصصی، موضوعات به صحن شورای گفتگوی استان راه یابد. 

وی ادامه داد: پیشنهاد تدوین سند توسعه فرش آذربایجان شرقی دیگر موضوعی بود که در جلسه مطرح شد تا این امر با حضور نمایندگان اتحادیه ها، دانشکده فرش و کارشناسان این حوزه در اتاق تبریز عملیاتی شود. 

دبیر اتاق تبریز همچنین از انجام هماهنگی برای تشکیل دبیرخانه فرش دستباف در اتاق تبریز خبر داده و گفت: پس از هماهنگی های لازم با سازمان صمت، شاهد عملیاتی شدن این موضوع خواهیم بود. 

محرم پور افزود: همچنین در این جلسه یکی از فعالان و تولیدکنندگان حوزه فرش درخواست حل مشکل اختصاص سالن برای ایجاد اشتغال 400 نفری ویژه زنان سرپرست خانوار را داشت که قول مساعد برای حل این مشکل داده شد که قطعا پیگیری این موضوع از سوی مسئولان شهری مورد انتظار است.

وی ادامه داد: پیشنهاد نامگذاری میدانی به نام فرش تبریز نیز از دیگر پیشنهادات ارائه شده در جلسه بود که امیدواریم این موضوع با همکاری اتاق، اداره کل میراث فرهنگی، شورای شهر و شهرداری تبریز به وقوع بپیوندد.