تاریخ : پنجشنبه 18 مرداد 1397
کد 302

جلسه تبیین سیاست‌های حمایتی دولت از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور

دکتر صادق نجفی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در خصوص تبیین سیاست‌های حمایتی دولت از واحد های صنعتی و تولیدی کشور گفت: این بسته راهکارهای مختلف حمایت از صنایع و تامین مواد اولیه و منابع واحدهای تولیدی ارایه می شود .
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی تبریز صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی تبریز در جلسه تبیین سیاست‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با تقدیر از تلاش های آقای نجفی در پست مختلفی همچون سازمان بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، منطقه آزاد ارس، شهرداری تبریز و... گفت: ما همیشه از اقدامات و فعالیت آقای نجفی قدردان هستیم. وی اظهار امیدواری کرد آقای نجفی و همکارانشان در وزارت صنعت ، معدن و تجارت بتواند در شرایط سخت اقتصادی از واحد های تولیدی و صنعتی کشور حمایت های لازم را به عمل آورند.
حسن زاده  با اشاره به تاثیر واردات به دنبال تحولات نرخ ارز بیان کرد: برخی از واحدهای تولیدی با مشکل ترخیص کالا در گمرکات کشور روبه رو هستند که این موضوع تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه نموده است.
وی با بیان اینکه تحولات نرخ ارز، واحدهای تولیدی را با مشکلات جدی مواجه نموده است افزود: متاسفانه مواد اولیه پتروشیمی را با نرخ دولتی تحویل می‌گیرند ولی با قیمت‌های چند برابر آن را تحویل می‌دهند. 
حسن زاده حمایت دولت در خصوص تامین نقدینگی واحد های تولدی را خواستار شد.
صادق نجفی در جلسه تبیین سیاست های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی از واحدهای صنعتی که در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد افزود: در این بسته راهکارهای مختلف حمایت از صنایع و تامین مواد اولیه و منابع واحدهای تولیدی ارائه می شود .
معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور در جلسه تبیین بسته حمایتی وزارتخانه از واحد های تولیدی و صنعتی گفت:  با انجام اقدام های حمایتی از واحدهای تولیدی، در سه ماه اخیر ۳۴۰ کارخانه تعطیل شده دوباره راه اندازی شده و هم اکنون پنج هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سطح کشور در حال تکمیل است .
نجفی با تاکید بر تلاش مضاعف مدیران و مسئولان ارشد کشور برای حل مشکلات واحدهای تولیدی، افزود:: مدیران استانی نیز باید به صورت جدی و همه جانبه  در این زمینه تلاش نموده و با قرارگرفتن در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی مناطق مختلف کشور مشکلات موجود بر سر راه آنها واحد های تولیدی را مرتفع نمایند.
معاون وزیر با اشاره به نقش آفرینی آذربایجان در طول تاریخ برای حفظ عظمت ایران گفت: تجار و بازرگانان تبریز و آذربایجان در طول تاریخ برای دفاع از این شهر و کشور از سرمایه های خود گذشتند .وی در این خصوص افزود: در زمان کنونی نیز باید مردم، بازرگان و کارآفرینان آذربایجان برای خروج کشور از وضعیت کنونی راهگشا باشند و با ارایه روش ها و مدل های مختلف موجبات عبور موفق نظام از این مرحله را فراهم کنند .
نجفی با تاکید بر این نکته که  انتقاد صرف از وضعیت موجود در حل مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی کار ساز نخواهد بود، افزود: باید با ارایه راهکارهای عملی و کارشناسی شده در زمینه رفع موانع و مشکلات موجود اقدام نمایم.
وی خاطر نشان کرد:  دستگاه های مختلف مرتبط با اقتصاد و درگیر با واحدهای تولیدی مانند گمرک، استاندارد و محیط زیست باید در کنار انجام وظایف خود با ارایه راهکارهای لازم، تسهیل امور و چشم بستن از برخی موارد جزیی به فکر رفع موانع بخش اقتصاد و تولید باشند .
در این جلسه مدیران و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی نبود نقدینگی، عدم حمایت از قطعه سازان، اجرا نشدن برخی دستورالعمل ها از سوی دارایی، کندی سامانه تجارت و وجود مشکل در آن، عمل نکردن به قانون رفع موانع تولید و همکاری نکردن بانک ها با واحدهای تولیدی را از جمله مشکلات خود اعلام و خواستار رفع آن ها شدند .