تاریخ : چهارشنبه 10 مرداد 1397
کد 296

حضور معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در اتاق تبریز

مسلم بیات معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در محل اتاق تبریز گفت: رویکرد سازمان، تسهیل امر صادرات محصولات تولیدی در کشور است تا از تولید و کسب کار ملی حمایت همه جانبه صورت گیرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی تبریز صمد حسن زاده رئیس اتاق تبریز با قدردانی از حضور دکتر بیات معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران، در اتاق تبریز از ایشان خواست  در خصوص استاندارد سازی ارائه خدمات گردشگری در کشور به خصوص در تبریز و استان به مناسبت سال 2018 که شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشور های اسلامی انتخاب شده است را در اولویت اقدامات کاری این سازمان به منظور حمایت از جایگاه فرهنگی و اجتماعی کشورمان و استان به نمایندگی از این کشور تاریخی و کهن قرار دهند.
رئیس اتاق تبریز با اشاره به اقدمات خوبی که در زمینه فرهنگ استاندارد در کشور اتفاق افتاده خاطر نشان کرد: خوشبختانه مردم نجیب کشور هر روز بیش از گذشته خواهان بهره مندی از محصولات با کیفیت داخلی هستند که مطمئنا این خواسته در ارتقاء محصولات تولید داخلی بسیار موثر است. وی با تقدیر از مسئولان سازمان ملی استاندارد در سطح کشور و استان از مقامات استانی این سازمان به خاطر تعاملات سازنده خود با واحد های تولیدی تقدیر نمود و افزود: اطمینان داریم با تلاش های صورت گرفته از طرف مسئولان استانی، استان آذربایجان شرقی نسبت به سایر استانهای کشور از جایگاه بالاتری در استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی استان برخوردار است.
حسن زاده با تاکید بر جایگاه صنعتی استان در کشور در خصوص استاندارد سازی محصولات تولیدی در این استان، خاطر نشان کرد: این استان به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور و به لحاظ قرار گرفتن در یک منطقه سوق الجیشی که علاوه بر تامین نیاز های داخلی در بازارهای منطقه ای و جهانی هم حضور دارد علاقمند است با ارتقاء کیفیت محصولاتی تولیدی استان و کشور حضور موثر و مستمری در سایر بازارهای جهانی داشته باشد. وی یکی از مشکلات حوزه استاندارد سازی محصولات تولید شده در استان و کشور را دخالت و موازی کاری صورت گرفته از طرف برخی از سازمان ها و نهادها خواند و یاد آوری شد: متاسفانه موزای کاری های صورت گرفته یکی از عوامل موثر در کاهش راندمان تولید با کیفیت در کشور و استان است که در شرایط سخت اقتصادی می تواند تاثیر منفی بر وضعیت واحد های تولیدی و صنعتی داشته باشد . رئیس اتاق تبریز در این خصوص از مسئولان کشوری و استانی حاضر در نشست خواست تا در این خصوص اقدامات عاجلی را انجام دهند.
وی حمایت های لازم از طرف دولت به منظور نوسازی تکنولوژی های مورد استفاده در واحد های تولیدی به منظور همراهی با استانداد های جهانی را ضروری خواند.
مسلم بیات معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به برگزاری دو روزه گردهمایی منطقه ای ادارات کل استاندارد در حوزه صادرات و واردات و خدمات در تبریز خاطر نشان کرد: علت انتخاب این شهر به واسطه نقش پر رنگ بخش خصوصی این استان است.
وی با اشاره به این نکته که در شرایط سخت اقتصادی در کنار فعالان اقتصادی کشور هستیم در خصوص استاندارد سازی محصولات تولیدی خاطر نشان کرد: به منظور رعایت اصول ایمنی و ارزیابی کیفیت کالا از پانزدهم مرداد ماه سال جاری بسته حمایتی از طرف سازمان ملی استاندارد در نظر گرفته شده که اعمال خواهد شد.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران جلوگیری از مراجعه مکرر فعالان اقتصادی به سازمان، معاف نمودن تست محصولات تولیدی واحد های که پروانه استاندارد از طرف سازمان اخذ نموده اند را از جمله موارد در نظر گرفته شده در بسته حمایتی خواند و یاد آور شد: در سدد هستیم تا از بررسی های مجدد و مکرر کالاهای واسطه ای که به صورت مستمر برای تکمیل فرآیند تولید واحد صنعتی وارد می شود را  جلوگیری به عمل آوریم تا در شرایط اقتصادی پیش آمده واحد های تولیدی بتوانند در تکمیل محصولات تولیدی خود حمایت لازم از طرف سازمان را اخذ نمایند.
دکتر بیات با اشاره به اهمیت سلامت مردم  خاطر نشان کرد: سازمان آزمایش های مجدد در خصوص محصولات واحد به منظور جلوگیری از تحمیل هزینه های مضاعف برای واحد های تولیدی را ضروری نمی داند ولی سلامت و ایمنی مردم در اولویت اول این سازمان و در این خصوص از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص سلامت و ایمنی مردم از انجمن ها، تشکل های صنفی و رسانه ها خواست تا در مقابل زیاده خواهی های بعضی ها مقابله نمایند. وی تعهدات متقابل سازمان و صنعت در ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی به منظور حضور در بازارهای منطقه ای و جهانی را ضروری خواند و در خصوص رویکرد سازمان در قبال واحد های تولیدی گفت: رویکرد سازمان تسهیل امر صادرات محصولاتی تولیدی کشور است تا از تولید و کسب کار ملی حمایت همه جانبه صورت گیرد.
جلوگیری از آزمایش های مجدد، تقویت شرکت های صادراتی و وارداتی به منظور حضور موثر در بازارهای جهانی برگزاری دوره های آموزشی به منظور ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی و ایجاد هم افزایی لازم بین سازمان و واحد های صنعتی و تولید، ارائه شیوه نامه های استاندارد برای محصولات دارای برند استان و کشور همچون فرش تبریز و... از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.