تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
کد 290

مدیر عامل شرکت رنگ «طیف» وابسته به گروه خودرو سازی سایپا در اتاق تبریز

مدیر عامل شرکت رنگ سازی «طیف» وابسته به گروه خودرو سازی سایپا به منظور همفکری با فعالان اقتصادی و صنعتی استان آذربایجان شرقی در راستای ایجاد واحد تولید رنگ و اتاق رنگ خودرو در این استان، در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با رئیس و برخی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق تبریز دیدار و در خصوص نحوه سرمایه گذاری گفتگو نمودند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز صمد حسن زاده رئیس اتاق تبریز در دیدار  مدیر عامل شرکت رنگ سازی طیف وابسته به گروه خودرو سازی سایپا با اشاره به تغییرات مدیریتی در گروه خودور سازی سایپا خاطر نشان کرد: حضور آقای مهندس جهرودی در مدیریت سایپا نوید بخش تحولات کیفی در صنعت خودرو سازی ملی بوده و این گروه با تکیه بر ظرفیت های صنعتی و تولیدی مناطق مختلف کشور قادر خواهد بود تحولات شگرفی در صنعت خودرو سازی کشور به عمل آورد. 
وی با اشاره به ظرفیت های صنعتی استان آذربایجان شرقی در ایجاد واحد تولید رنگ و اتاق رنگ به منظور راه اندازی قطب سوم خودرو ملی در این استان یاد آور شد: استان جزء مطرح ترین قطب های قطعه سازی و مجموعه سازی کشور است و با ایجاد اتاق رنگ خودرو در استان می توانیم گام بلندی در ایجاد قطب سوم خودرو ملی در استان برداریم.
رئیس اتاق تبریز با اشاره به این نکته که شرایط پیش رو می تواند فرصت مناسبی برای تشویق تولید کنندگان به تولید مواد و محصولات مورد نیاز کشور در داخل قرار گیرد، گفت: تولید نیاز های داخلی می تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال، صرفه جویی و وابستگی ارزی کشور در زمینه های مختلف را فراهم آورد.
حسن زاده با  تاکید بر آمایش سرزمین در خصوص توسعه متوازن صنعت در تمام نقاط کشور یادآور شد: از مدیریت شرکت خودرو سازی سایپا و شرکت های اقماری آن می خواهیم که با مطالعه علمی و همه جانبه در ایجاد واحد های مورد نیاز گام های اساسی در راستای توسعه صنعتی کشور بردارند و مشکلاتی را که از عدم رعایت آمایش سرزمین در بحث صنعت ایجاد شده کشور  را نجات دهد. وی در این خصوص با یاد آوری این نکته که کشورهای همچون کره جنوبی با رعایت چنین شاخص هایی توانسته اند سهم قابل توجه ای از بازار خودرو اروپا و آمریکا را به خود اختصاص دهند. تاکید نمود: با خودباوری، و اعتقاد به ظرفیت ها صنعتی مناطق مختلف کشور می توان به جایگاه واقعی خود در صنعت خودرو و سایر صنایع نایل آمد. وی درخشش دانشجویان و دانش آموزان ایرانی در المپیاد های علمی را نشانه ای از ظرفیت های علمی کشور خواند و اظهار امیدواری نمود با مشارکت و هم افزایی شرکت های سراسر کشور بتوانیم به توسعه صنعتی مورد نظر در کوتاه ترین زمان ممکن برسیم.
رئیس اتاق تبریز دعوت از واحد های تولید رنگ در استان به منظور مشارکت با شرکت طیف را گامی بلند در مشارکت شرکت های داخلی خواند و اظهار امیدواری نمود: با مشارکت شرکت موجود در استان با شرکت طیف به اهداف از پیش تعیین شده در صنعت خودرو سازی برسیم. وی با اشاره به این نکته که زیر ساخت های فنی و صنعتی برای سرمایه گذاری در استان مهیا است، در خصوص ایجاد اتاق رنگ به منظور تکمیل پروسه خودرو سازی در استان افزود: اتاق تبریز برای این منظور از هیچ کوششی دریغ نخواهد نمود.
حسن زاده با یادآوری این نکته که در آذربایجان برای شروع هر کاری، عقلانیت و مطالعه کارشناسی لازمه شروع آن کار است اظهار امیدواری نمود با همکاری و هم افزایی واحد های تولیدی و صنعتی کشور به رنسانسی در حوزه صنعت خودرور سازی از نظر کیفیت نایل کشته و سهم کشور از بازار جهانی این محصول را نصیب کشور نمایم.
ظروفی مدیر عامل شرکت رنگ سازی طیف وابسته به گروه خودور سازی سایپا با یادآوری این نکته اخیرا این شرکت تبدیل با یک شرکت دانش بنیان شده افزود: علاقمندیم خط دوم شرکت طیف در استان آذربایجان شرقی ایجاد شود و به همین منظور در محل اتاق تبریز حضور یافته ایم تا با همفکری مدیران صنایع و فعالان اقتصادی استان در خصوص نحوه مشارکت برای ایجاد واحد های در نظر گرفته بحث و گفتگو نمایم تا بر اساس روش ها و استاندار های جهانی اهداف در نظر گرفته شده را محقق سازیم.
وی با یاد آوری این نکته که شرکت رنگ سازی طیف پنجاه و یک سالگی خود را امسال جشن گرفته است افزود: مصمم هستیم که از نظر رنگ ساختمان و رنگ مورد نیاز برای تعمیرات ماشین، کشور را به خودکفایی برسانیم، افزود: در نظر داریم علاوه بر تامین نیاز های داخلی محصولات تولیدی خود را به برخی دیگر از کشورهای منطقه صادر نمایم. ایشان خودکفایی در تولید رنگ های مختلفی صنعتی را علاوه بر خود کفایی داخلی فرصتی مناسبی برای ایجاد اشتغال و جذب نخبگان علمی و بهره مندی از توانمندهای علمی آنها بر شمرد و یادآور شد: ایجاد مرکز تحقیقات و بهره مندی از نخبگان داخلی سبب جلوگیری از مهاجرت دانشگاهیان به سایر کشورها خواهد شد.
ظروفی با اشاره به پایین بودن قیمت محصولات تولیدی این شرکت خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های به عمل آمده قیمت تمام شده محصولات این شرکت حدود 30 تا 40 درصد پایین تر از قیمت منطقه ای است که می تواند فرصت خوبی برای صادرات محصولات تولید شده در منطقه و سایر کشورهای جهان باشد. وی بهره مندی از تفکرات ناب مدیران خوش فکر برای رسیدن به تولید ناب را  مهمترین عامل موفقیت شرکت ها خواند و یادآور شد: استراتژی تولید ناب روشی است که ژاپنی های از آن استفاده نموده اند و استفاده از این استراتژی جایگاه کشور ژاپن را در صنعت رنگ سازی و دیگر صنایع، جزء ممتازترین کشورهای جهان رسانده است که این شرکت امیدوار است با بهره مندی از این استراتژی جهانی بتواند جایگاه کشور در تولید رنگ و سایر محصولات روان ساز وابسته به صنعت خودرو را ارتقاء دهد.