تاریخ : چهارشنبه 23 فروردين 1396
کد 28

اولین جلسه کمیسیون کشاورزی صنایع غذایی آب و منابع طبیعی اتاق تبریز در سال 96برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز اولین کمیسیون کشاورزی صنایع غذایی آب و منابع طبیعی با دستور جلسه پیام رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال »در محل اتاق تبریز برگزار شد.
علیرضا آقابالایی عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز و رئیس کمیسیون کشاورزی صنایع غذایی آب و منابع طبیعی با اشاره به پیام رهبری یاد آور شد کمیسیون کشاورزی صنایع غذایی آب و منابع طبیعی اتاق تبریز می بایست چشم اندازی را با در نظر گرفتن پیام رهبری در سال جاری اتخاذ نماید تا بتواند با ارائه راهکارهای تخصصی از طرف کارشناسان این کمیسیون بخشی از مشکلات اقتصادی استان را مرتفع نمایند.
وی با اشاره به این نکته که سال 96 اولین سال اجرای برنامه ششم توسعه کشور است یاد آور شد: تشکلهای تولید و بازرگانی می بایست بیش از پیش بر اهمیت برنامه ششم توسعه تاکید نمایند و با در نظر گرفتن ظرفیت های موجود کشور برای حل معضلات تولید و اشتغال اقدام نمایند.
عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز؛  یارانه بخش تولید، مشوق های صادراتی، بهره برداری از فرصت های ایجاد شده در شرایط پسا تحریم،  تولید رقابتی، حمایت از واحد های کوچک ومتوسط تولیدی به منظور پویایی بیشتر این واحد ها، آسیب شناسی عدم موفقیت در صادرات به کشور های منطقه، نبود اطلاعات لازم بعضی از فعالان در بخش کشاورزی و... را از جمله موارد مهمی خواند که در کمیسیون می بایستی به آنها توجه ویژه ای  داشته باشند و راهکارهای علمی و تخصصی توسط کارشناسان این کمیسیون در جهت بهبود موارد مطرح شده ارائه نمایند.
وی از اعضای کمیسیون خواست با حضور در جلسات کمیسیون اولویت های پیشنهادی خود برای طرح در جلسات کمیسیون را ارائه و در خصوص گسترش روابط اقتصادی و تجاری با کشور های منطقه راهکار ارائه دهند.
در ادامه جلسه قنبری از اعضای کمیسیون؛ گزارشی از سفر هیات ایرانی به کشور استرالیا ارائه داد و افزود: در این سفر دانشگاه شریف از کشورمان با دانشگاه ملبورن استرالیا در حوزه های آب، کشاورزی و محیط زیست تفاهم نامه امضاء نمودند و بر اساس این تفاهم نامه مقرر شده در حوزه های مطرح شده دو کشور با هم همکاری داشته باشند. وی با اشاره به این نکته که بازرگانان کشور استرالیا در بخش آب سرمایه گذاری های مناسبی انجام داده اند از تجار و صاحیان صنایع کشور خواست به خاطر اهمیت آب و نقشه بی بدیل آب در اقتصاد در این حوزه نیز ورود یافته و با سرمایه گذاری در آن در توسعه اقتصادی کشور نقش موثر خود را ایفاء نمایند.
رهبر دیگر عضو کمیسیون کشاورزی در خصوص موثر سازی اقدامات این کمیسیون گفت:   
باید در خصوص عملیاتی شدن مصوبات کمیسیون تلاش شود و در جهت عملیاتی شدن پیام رهبری در سال جدید به صنایع حمایتی تولید یعنی ؛ حمل و نقل، بسته بندی، بازرگانی و... توجه ویژه ای شود.
فتحی از اعضای کمیسیون کشاورزی و از معاونان جهاد کشاورزی استان در ادامه نشست در خصوص پیام رهبری گفت: اگر سازمان و نهادها به وظایف ذاتی خود را درست عمل نمایند پیام رهبری به بهترین نحوه ممکن تحقق خواهد یافت. وی با اشاره به نقش بازرگانی در زنجیره تولید کشاورزی خاطر نشان کرد: بازرگانی در بخش کشاورزی محرک تولید است. وی از اعضای کمیسیون خواست تا در بحث بازار شناسی از تولید کنندگان بخش کشاورزی حمایت های لازم را انجام دهند.
 وی ارائه اطلاعات لازم برای حضور موثر تولید کنندگان بخش کشاورزی در بازار های منطقه ای و توجه به سند توسعه استان را از عوامل موثر در حمایت از تولیدات کشاورزی استان خواند و خاطر نشان کرد با توجه به زنجیره تولید می توانیم در حل مسئله اشتغال موثر واقع شویم.
 
آلبوم تصاویر اولین جلسه کمیسیون کشاورزی صنایع غذایی آب و منابع96