تاریخ : پنجشنبه 27 آبان 1400
کد 2797

جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد

کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی با موضوع بررسی الزامات تامین انرژی صنایع با محوریت مدیریت مصرف گاز در ماههای آخر سال برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، ابراهیمی، نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز در این جلسه اظهار نمود در تلاش هستیم با هماهنگی سازمان های دولتی و صنایع انرژی بر و استراتژیک در جهت مدیریت مصرف گاز و عدم تعطیلی این واحدها در ماههای پایانی سال اقدام نماییم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر عدم توجه کافی به توسعه نیروگاهی استان در سنوات گذشته که مانع استقرار صنایع انرژی بر جدید در استان شده است اظهار نمود  که در این راستا ، اتاق بازرگانی با هماهنگی مدیران ارشد اجرایی و نمایندگان استان در جهت رفع این معضل تلاش خواهد کرد.

همچنین دراین جلسه مطرح شد که مصرف گاز استان در یک سال اخیر به خاطر توسعه مشترکین و افزایش مصرف صنایع ، ۱۰ درصد افزایش داشته است اما خوشبختانه ظرفیت های تولیدی گاز کشور در حوزه پارس جنوبی نیز افزایش یافته است و در مقطع فعلی و در چند ماه آخر سال ملزم به مدیریت مصرف گاز در حوزه صنایع هستیم . از شاخص های توسعه یافتگی، میزان تولید انرژی به ازای هر فرد می باشد که در مقایسه این شاخص در استان نسبت به استان های همتراز ، مشاهده میشود که در این شاخص عقب مانده ایم.ایران علیرغم اینکه سومین تولیدکننده گاز در جهان می باشد اما به دلیل فرهنگ نادرست مصرف ، مصرف گاز کشور برابر با مصرف روسیه ، آمریکا و ۱۲ کشور اروپایی می باشد.

 این جلسه با حضور مشاورین کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز و نمایندگان شرکت گاز و شرکت منطقه ۸ عملیات انتقال گاز و اداره بهره برداری گاز مرکز استان و نمایندگان تعدادی ازصنایع فولادی و نیروگاهی استان برگزار و مقرر گردید کمیسیون صنعت و معدن در راستای مدیریت مصرف گاز و عدم تعطیلی صنایع انرژی بر و استراتژیک استان علی الخصوص صنایع فولادی ، سیمانی و واحدهای متالوژی با هماهنگی شرکت های مذکور اقدام نماید همچنین در راستای فرهنگ سازی مصرف گاز و آینده پژوهی در تقویت زیرساخت های انرژی استان  کمیته ای دائمی در کمیسیون صنعت و معدن تشکیل گردد.