تاریخ : شنبه 15 آبان 1400
کد 2772

ن‍گاهی به بازار کار اتحادیه اروپا

طبق جدول منتشر شده در سایت تاگس‌شاو، جمهوری چک با نرخ بیکاری ۲.۶ درصد پایین ترین رقم را در بین تمام کشورهای اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر داشت درحالی‌که اسپانیا با نرخ بیکاری حدود ۱۴.۶ درصد، بیش از هر جای دیگری در اتحادیه اروپا با بیکاری مواجه بوده است. بازار کار اروپا در کشور‌های مختلف بسیار متنوع است. به طور مثال آلمان با ۳.۴ درصد همانند مجارستان به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا با کمترین نسبت بیکار ثبت شده است.
هرچند در داخل خود ایالت‌ها نیز اختلافات زیادی وجود دارد. نرخ بیکاری در منطقه بولزانو در تیرول جنوبی در کشور ایتالیا ۳.۸ درصد و در جنوب کالابریا ۲۰.۱ درصد است. حتی در آلمان، این نرخ بین ۲.۵ درصد در شوابِن و ۶.۱ درصد در برلین در نوسان است. با این وجود می‌توان گفت، وجه مشترک اکثر ایالت‌ها این است که بیکاری در مقایسه با سپتامبر ۲۰۲۰ کاهش یافته است، که دلیل آن کاهش همه‌گیری کرونا بوده است. 

طبق  بررسی آژانس آمار یورواستات، در ماه سپتامبر، این نرخ در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به طور متوسط   ۶.۷ درصد گزارش شده است، بر این اساس، تقریبا ۱۴.۳ میلیون نفر در اتحادیه اروپا و ۱۲.۰۸ میلیون نفر در منطقه یورو بیکار بودند. اما در سپتامبر ۲۰۲۰ این میزان ۷‌.۷ درصد بود.