تاریخ : چهارشنبه 12 آبان 1400
کد 2765

با موضوع بررسی چالش ها و مسائل اولویت دار بخش معدن؛

جلسه کمیته معدن کمیسیون صنعت و معدن اتاق تبریز برگزار شد

جلسه کمیته معدن کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز با دستور جلسه "بررسی چالش ها و مسائل اولویت دار بخش معدن استان" برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز، مسعود بنابیان در جلسه کمیته معدن کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به نزول درآمد سرانه استان در سطح کشور، بر لزوم توجه جدی به ایجاد درآمد و ارزش افزوده از طریق استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های استان از جمله معادن تاکید کرده و از عدم تاثیر درآمد برخی از معادن دولتی استان از جمله مس سونگون در درآمد سرانه استان و وجود دفاتر شرکت های بزرگ استانی در تهران و عدم گردش مالی درآمدها و منابع این شرکت ها در داخل استان انتقاد کرد.
 
بنابیان، برنامه کمیسیون صنعت و معدن و کمیته معدن اتاق را آماده کردن گزارش پتانسیل های معادن استان و چالش ها و مشکلات این بخش به همراه راه حل های پیشنهادی و ارائه آن به مدیریت ارشد استان عنوان کرد. 

در این جلسه، اعضای کمیته معدن اتاق و کارشناسان حاضر به بیان نظرات و پیشنهادات خود در حوزه مربوطه پرداختند. همچنین مقرر شد در جلسه آتی کمیته معدن، نظرخواهی از اعضای کمیته نسبت به تعیین موضوعات اولویت دار بخش معدن استان به عمل آمده و دستور جلسات ماهانه، به ترتیب اولویت های مصوب کمیته طرح و پیگیری شود.

مباحثی همچون هزینه های حقوق دولتی معادن، هزینه های حق الارض تبصره 2 و 3 ماده 6 قانون معادن، استعلام از ادارات، مسائل مرتبط با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان انرژی اتمی، اداره کل حفاظت از محیط زیست، تسهیلات بانکی، تعامل با فرمانداری ها، مسائل حقوقی، قضائی و ارتباط با دستگاه قضایی و انتظامی، مسائل سرمایه گذاری، فرآوری مواد معدنی و مشکلات قیمت گذاری شن و ماسه از جمله مباحث مطرح شده برای طرح به عنوان اولویت کمیته معدن بود.