تاریخ : پنجشنبه 3 خرداد 1397
کد 274

نشست فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی در خصوص مسائل ارزی

نشست فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی در خصوص مسائل ارزی با حضور دکتر جهانگیری معاونت اقتصادی، مدیران و کارشناسان حوزه اقتصادی استانداری و مدیران بانک های مرکزی و توسعه صادرات در استان در محل اتاق تبریز برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز صمد حسن زاده رئیس اتاق تبریز با اشاره به این نکته که فعالان اقتصادی به خصوص تولید کنندگان علاقمندان واقعی توسعه کشورمان هستند، خاطر نشان کرد: این قشر از فعالان اقتصادی با اقدامات خود در حوزه اقتصادی و اجتماعی بیشترین بار توسعه کشور را بر دوش می کشند. وی در خصوص مشکلات پیش آمده در خصوص تبادلات ارزی خاطر نشان کرد: مشکلات ایجاد شده در انتقال ارز، واحدهای تولیدی و صنعتی را گرفتار و برای دلالان اقتصادی امکان می دهد که از شرایط پیش آمده بیشترین سود را به نفع خود و به ضرر اقتصاد کشور کسب نمایند.
 رئیس اتاق تبریز با تاکید بر این نکته که دولت در شرایط کنونی می بایست بیشترین توجه و حمایت را از بخش خصوصی به عمل آورد، یاد آور شد: شرایط ایجاد شده توان اقتصادی واحد های تولیدی را کاهش می دهد که دولت باید عملکرد و اقدامات مالی و ارزی خود را در راستای حمایت از تولید داخلی به کار گیرد.
حسن زاده با اشاره به نام گذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی خواستار توجه بیش از پیش دولت به سربازان جبهه اقتصادی کشور شد و افزود: در شرایط کنونی توقف تولید و صادرات به نفع کشور نیست.
 وی از مسئولان اقتصادی استان خواست تا مطالبات اقتصادی استان را در حوزه ارزی به سمع و نظر مسئولان کشوری برساند. 
رئیس اتاق تبریز ثبات را مهمترین عنصر موفقیت فعالان اقتصادی در بازارهای جهانی خواند و از مسئولان استانی و کشوری خواست تا به منظور موفقیت تولیدکنندگان و صادرگنندگان با اقدامات قانونی از ثبات ارز در راستای حمایت از  تولید داخلی اقدام نمایند.
در ادامه جلسه فعالان اقتصادی نکته نظرات خود در خصوص شرایط پیش آمده از نوسانات ارزی را مطرح نمودند.
در پایان جلسه به پیشنهاد معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی مقرر شد که با حضور کارشناسان اقتصادی دولت و بخش خصوص پیشنهاد اصلاحی به منظور  بهبود وضعیت تبادل ارز به مسئولان کشور تهیه گردد.