تاریخ : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397
کد 271

حضور مدیر کل دفتر صادرات گمرک ایران در جمع فعالان اقتصادی استان

یازدهمین جلسه ستاد هماهنگی تجارت فرا مرزی استان به ریاست جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و با حضور شامانی مدیر کل دفتر صادرات گمرک ایران با دستور جلسات؛ بررسی مصوبات جلسات قبلی، بررسی موراد مرتبط با صادرات استان، بررسی وضعیت عدم حضور و تفویض اختیار نمایندگان سازمانهای بهداشتی، محیط زیست و انرژی اتمی و... در محل اتاق تبریز برگزار شد.
عباس زاده ناظر گمرکات استان در خصوص اهم مصوبات جلسات دهم ستاد هماهنگی تجارت فرا مرزی استان گفت: موافقت دفتر صادرات گمرک ایران با مخزن اختصاصی پتروشیمی تبریز، صدور مجوز صادرات مشتقات نفتی(مایعات)به دفتر گمرکی پتروشیمی تبریز، عدم استقرار نمایندگان و تفویض اختیار به انها در گمرک مرزی منطقه ازاد جلفا، ارائه مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل به کالاهای با تناژ بالای صد تن در جلفا.
ناظر گمرکات استان در خصوص بررسی موارد مرتبط با صادرات استان آذربایجان شرقی یاد آور شد:
بازنگری در ارزش های پایه صادراتی، تعیین اصلاح ارزش کالا در اظهار نامه های صادراتی ناشی از خطا های کار بردی، تدوین دستور العمل معین در اجرای ماده 87 آ.اقا.گ برای تعیین تکلیف و تسویه اظهار نامه های ورود موقت کالاهای مواد اولیه سال های ماضی، زمان بر بودن تسویه کالاهای ورود موقت که از طرف کانون انجمن های کار فرمایی آذربایجان شرقی مطرح شده بود، عدم اجازه ورود کامیونهای ایرانی به کشور عراق که منجر به ترانشیپمنت کالا در مرزهای غربی کشور و بالا رفتن هزینه های صادراتی می شود، پیگیری و تسریع اعلام وصول کالاهای صادراتی از طرف گمرک مرزی.
بعد از ارائه مسائل و مشکلات از طرف فعالان صنعتی و تولیدی استان، شامانی مدیر کل دفتر صادرات گمرک ایران به مسائل و مشکلات مطرح شده از طرف ناظر گمرکات استان و فعالان اقتصادی حاضر در جلسه پاسخ داد و اظهار آمادگی دفتر صادرات گمرک ایران برای بررسی بیشتر و کارشناسی تر مسائل مطرح شده از طرف فعالان اقتصادی را اعلام نمود.  
در این جلسه مقرر شد مسائل مطرح شده توسط فعلان صنعتی و تولیدی به صورت مکتوب برای بررسی بیشتر توسط کارشناسان به دفتر صادرات گمرک ایران ارسال گردد.