تاریخ : شنبه 10 مهر 1400
کد 2699

بخش‌نامه جدید بانک مرکزی خطاب به وارد کنندگان

بانک مرکزی بخشنامه ای را در راستای واردات ابلاغ کرد.

واردکنندگان واحدهای تجاری از زمان خرید ارز ثبت سفارش خود، «یک ماه» مهلت ارسال حواله به فروشنده خود را دارند، بعد از واریز حواله، «شش ماه» مهلت ارسال اسناد به بانک عامل را دارند. پس از واریز حواله، مهلت ارسال اسناد برای خروج بار و رفع تعهد آن در بانک عامل، «یک ماه» است. در مجموع مهلت واردکنندگان واحدهای تجاری، از زمان خرید ارز تا خروج بار «هشت ماه» است.

وارکنندگان واحدهای تولیدی از زمان خرید ارز ثبت سفارش خود، «یک ماه» مهلت ارسال حواله به فروشنده خود را دارند. پس از واریز حواله «نه ماه» مهلت ارسال اسناد به بانک عامل وجود دارد، و بعد از واریز حواله، مهلت ارسال اسناد برای خروج بار و رفع تعهد آن در بانک عامل، «یک ماه» است. در مجموع مهلت واردکنندگان واحدهای تجاری، از زمان خرید ارز تا خروج بار «یازده ماه» است.

وارکنندگان واحدهای تولیدی ماشین آلات و تجهیزات، از زمان خرید ارز ثبت سفارش خود «یک ماه» مهلت ارسال حواله به فروشنده خود را دارند. پس از واریز حواله «بیست و چهار ماه» مهلت ارسال اسناد به بانک عامل را دارند. پس از واریز حواله، مهلت ارسال اسناد برای خروج بار و رفع تعهد آن در بانک عامل، «یک ماه» است. در مجموع مهلت واردکنندگان واحدهای تجاری، از زمان خرید ارز تا خروج بار «بیست و شش ماه» است.

لازم به ذکر است در صورت عدم رعایت این موارد، بازرگانان مشمول پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز به بانک مرکزی می‌گردند.