تاریخ : سه شنبه 29 تير 1400
کد 2603

با حضور مدیران سازمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی؛

نشست مشترک نمایندگان اتاق تبریز در هیات های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی برگزار شد

نشست مشترک نمایندگان اتاق تبریز در هیات های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، نشست مشترک نمایندگان اتاق تبریز در هیات های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان با حضور سمساری، مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان و معاونان این سازمان در محل اتاق تبریز برگزار شد. 

مسعود بنابیان، عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز در این جلسه با اشاره ای به همکاری نزدیک سازمان با بخش خصوصی گفت: با وجود این میزان از همکاری ها، در شرایط فعلی که فشار زیادی بر روی تولیدکنندگان و صنعتگران وارد می شود، باید بیش از پیش شاهد این نوع همکاری ها باشیم. 

وی با تاکید بر لزوم آموزش بدنه کارشناسی و بازرسان سازمان گفت: امیدواریم بدنه سازمان تامین اجتماعی در سطوح مختلف، تعامل لازم را با کارفرمایان و فعالان بخش خصوصی استان داشته باشند. 

در این جلسات، نمایندگان اتاق تبریز در هیات های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی، مشکلات و دغدغه های خود در خصوص بازرسی از دفاتر و حسابرسی های انجام شده، قراردادهای پیمانکاری، قانون جدید اعضای هیات های تشخیص مطالبات و دیگر موارد را مطرح کرده و سپس سمساری، در خصوص این موارد، توضیحاتی ارائه داد.

غیرمجاز بودن بررسی دفاتر بیش از یکسال مگر به درخواست فرد کارفرما، آموزش لازم برای بازرسان دفاتر و شرکت های بازرسی و مکاتبه با کارفرما و رفع نواقص پرونده در صورت ناقص بودن مدارک در هنگام بازرسی از دفاتر از جمله موارد مطرح شده در این زمینه بود.

همچنین مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان از امکانات سایت سازمان سخن گفته و ادامه داد: علاوه بر خدمات ارائه شده از طریق سایت، در خود سازمان نیز مرکز مشاوره ای دایر شده که کارفرمایان برای انجام هر گونه مشاوره می توانند به این مرکز مراجعه کنند. 

گفتنی است در جلسات ماهانه نشست مشترک نمایندگان اتاق تبریز در هیات های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان، اعضا به ارائه گزارش عملکرد خود و موارد و مشکلات مربوطه و همفکری لازم در این راستا می پردازند.