تاریخ : يکشنبه 27 تير 1400
کد 2598

صنایع سیمان و فولاد در ساعات شب اجازه فعالیت دارند

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: براساس تصمیم چهارشنبه گذشته هیئت دولت، صنایع سنگین، چون فولاد و سیمان از شب تا صبح اجازه فعالیت دارند.
آقای محمود واعظی درباره قطعی برق صنایع سنگین، چون فولاد و سیمان و تمهیدات لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت محصولات این صنایع، گفت: این وضعیت موقت است و این کار‌ها به دلیل افزایش دما در هفته‌های پیش‌رو انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس تصمیمات چهارشنبه گذشته هیات دولت قرار شد به برخی صنایع اجازه داده شود شب تا صبح فعالیت داشته باشند که سیمان و فولاد هم جزو آن است.

رییس دفتر رییس‌جمهور با قدردانی از همکاری صنایع برای جلوگیری از خاموشی منازل مسکونی، تصریح کرد: این اقدام موقت است و به سرعت تمهیدات لازم را انجام می‌دهیم تا به آن‌ها برق مجانی دهیم و در محصولاتشان جبران کنیم.

واعظی همچنین درباره واگذاری معادن راکد گفت: برخی از افراد معادن را بدون استفاده در دست داشتند و فقط اسم‌شان روی آن معادن بود؛ به همین دلیل سیاستی ابلاغ شد تا این معادن فعال یا به شخص دیگری واگذار شود.

وی افزود: واگذاری معادن حبس شده از سال گذشته آغاز شد و وزیر صنعت، معدن و تجارت هم با جسارت و شجاعت این کار را دنبال کرد.

رییس دفتر رییس جمهور همچنین گفت: این معادن که واگذار و استخراج می‌شود، منافع استخراج آن برای دولت بعد خواهد بود. همه این کار‌ها در این دولت شفاف و علنی انجام می‌شود و هیچ پنهان کاری وجود ندارد.