تاریخ : سه شنبه 18 خرداد 1400
کد 2541

جلسه کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی آذربایجان شرقی برگزار شد

جلسه کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با موضوع «مشکلات واحدهای تولیدی در خصوص انجام معاینات دوره ای مرکز بهداشت محیط در دوران شیوع بیماری کرونا» برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز، جلسه کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی  دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با موضوع «مشکلات واحدهای تولیدی در خصوص انجام معاینات دوره ای مرکز بهداشت محیط در دوران شیوع بیماری کرونا»  در اتاق تبریز برگزار شد.

برخی واحدهای تولیدی استان با بیان اینکه کارکنان واحد از نظر سطح تحصیلاتی از سواد لازم برخوردار بوده و آگاه به مسائل بهداشتی هستند، درخواست تعویق معاینات دوره ای به مدت شش ماه تا یکسال را داشتند. 

طبق اظهار نظر مسئولان واحد بهداشت حرفه ای معاونت بهداشت، این معاینات شغلی بر اساس ماده 92 قانون کار زیر نظر بازرسان این حوزه و به صورت دوره ای انجام می گیرد ولی اگر کارفرمایی تمام ضوابط را رعایت کرده و فقط نسبت به بحث معاینات مشکل داشته باشد، به او فرصت شش ماهه تا یکساله داده می شود. 

همچنین در این جلسه بیان شد که نام و آدرس مراکز تخصصی طب کار و پزشکان عمومی که دارای مطب و مجوز طب کار هستند در سایت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درج شده است. همچنین اگر واحدی، پزشکی معرفی کند که دارای قرار داد با این واحد بوده و دوره های پنج روزه طب کار را گذرانده، می تواند نسبت به انجام معاینات توسط این پزشک اقدام کند. 

در نهایت مقرر شد با توجه به اینکه دستورالعملی در این زمینه برای شرایط کرونایی وجود ندارد و در این موضوع تصمیم گیرنده، بالاترین مقام است، به صورت موردی نامه ای برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز نوشته شود تا نسبت به فرصت دهی شش ماهه اقدام شود.