تاریخ : سه شنبه 29 تير 1395
کد 25

دومین جلسه 1395

دستور جلسه: 1: بررسی مشکلات وپیشنهادات در خصوص اعطای تسهیلات بانکی به تولید کنندگان فرش دستباف 2: بررسی مشکلات و پیشنهادات در خصوص مالیات
پیشنهادات:
1: اعطای تسهیلات بانکی با رویه متفاوت از سایر موارد تسهیلاتی در اختیار تولیدکنندگان کارگاهی (انبوه) فرش دستباف قرار گرفته و میزان بازپرداخت این تسهیلات با مقدار تنفس معین و کارشناسی شده در این حوزه اعطا شود.
2: اعطای تسهیلات بانکی به صورت تدریجی و براساس پیشرفت پروژه برای تولید کنندگان اعطا شود.
3: برای رونق بخشیدن به تولید با کیفیت وامکان رقابت پذیری در بازارهای جهانی لازم است منابع مالی و تسهیلات بانکی به صاحبان کارگاه های متمرکز وتولید کننده انبوه اعطا شود.
4: طرح حمایت دولت از کارگاه های تولید انبوه فرش دستباف برای برون رفت از رکود و رونق تولید صادرات گرا (مدیران این واحدها شناخت کافی از بازارهای جهانی داشته و نظارت کافی و با کیفیت مطلوب مورد پذیرش و فرش در بازار خارج از کشور را دارا می باشند.) مجتمع بافی فرش دستباف و تولید آگاهانه می تواند پاسخ گویی مشتریان در سطح جهان را برداشته باشد.
5: تعدد در تشکل ها و اتحادیه های فرش دستباف باعث فراکنی در تصمیمات در امورات در حوزه فرش را در بردارد ویکی از راهکارهای عدم موازی کاری با کم کردن تشکل ها و اتحادیه ها می باشد.
6: تبلیغات و رسانه های عمومی جهت شناساندن مزیت های فرش دستباف برای رونق بخشیدن این صنعت یکی از ضروریات می باشد.
7: پیشنهاد تشکیل جلسه ویژه با حضور کارشناسان و مدیران عامل بانک های استان در خصوص نحوه اعطای تسهیلات بانکی.
8:طرح مسئله اعطای تسهیلات بانکی و نحوه عملکرد بانک ها در جلسه شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی استان