تاریخ : چهارشنبه 6 اسفند 1399
کد 2307

بررسی چالش های حوزه گردشگری در کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی استان

چالش های بخش گردشگری بعد از شیوع بیماری کرونا، موضوع کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی بود.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز، موضوع چالش های بخش گردشگری بعد از شیوع بیماری کرونا در قالب کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، طی دو جلسه مورد بحث قرار گرفت. 

پس از شیوع بیماری کرونا، کسب و کارهای بخش گردشگری دچار خسارت های بالایی شدند که ستاد کرونا برای جبران این خسارات، اقدام به در نظر گرفتن تسهیلات بانکی و امهال بیمه تامین اجتماعی کرد. در این میان به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب در بحث بیمه، فعالان این حوزه نتوانسته اند به خوبی از این امکان بهره ببرند که در این زمینه، فعالان این بخش خواستار تمدید مهلت این بخشنامه شدند. 

همچنین در زمینه تسهیلات بانکی نیز که به واسطه سامانه کارا پرداخت می شد، مشکلاتی برای فعالان این بخش به وجود آمد. ناهماهنگی های بین سازمانی و مشکلاتی سیستمی در سامانه کارا سبب شده است که افراد علاقمند به ثبت نام، نتوانند تاکنون در این طرح ثبت نام کنند. 

با توجه به تمدید مهلت ارائه این تسهیلات تا 15 اسفند ماه، کمیته همکاری مابین اداره کار، میراث فرهنگی و شورای هماهنگی بانک ها تشکیل می شود تا در این مدت کوتاه، علاقمندان بتوانند از مزایای این طرح استفاده کرده و در آن ثبت نام کنند. 

همچنین در این جلسه پیشنهاد شد، اختیارات سامانه کارا برای امور مربوط به استان به خود آذربایجان شرقی تفویض شود که در این راستا کمیته تشکیل شده، به بررسی موضوع می پردازد که در صورت نتیجه ندادن تلاش ها و تصمیمات این کمیته، موضوع برای بررسی بهتر به شورای گفتگوی استان ارجاع می شود.