تاریخ : سه شنبه 5 اسفند 1399
کد 2295

طی جلسه ویدیوکنفرانسی؛

راهکارهای همکاری صنعت قطعه سازی خودرو تبریز و شمال ایتالیا بررسی شد

راهکارهای همکاری صنعت قطعه سازی خودرو تبریز و شمال ایتالیا طی یک جلسه ویدیوکنفرانسی بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، جلسه ویدیوکنفرانسی بررسی راهکارهای همکاری صنعت قطعه سازی خودرو تبریز و شمال ایتالیا ظهر سه شنبه با حضور و سخنرانی بنابیان رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز، اکبرپور پایدار رییس انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی و خودرو تبریز، صولت سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در میلان ایتالیا، دبرناردیس مدیر گروه قطعه سازان و طراحان اتحادیه ملی صنعت خودرو ایتالیا ( آنفیا) و ستاری فعال اقتصادی در زمینه قطعه سازی خودرو در شمال ایتالیا برگزار شد. 

توان بالای آذربایجان شرقی در حوزه قطعه سازی

در این گفتگو، مسعود بنابیان در ابتدا به سابقه طولانی استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز در زمینه تولید و صنعت اشاره کرد و گفت: در این میان اتاق بازرگانی تبریز نیز به عنوان یکی از اتاق های باسابقه کشور به شمار می رود.

وی، آذربایجان شرقی و شهر تبریز را یکی از قطب های مهم قطعه سازی کشور عنوان کرده و گفت: 500 قطعه ساز، مجموعه ساز و خودروساز در این استان فعالیت می کنند که ظرفیت های بسیار بالایی نیز در حوزه تخصصی خود دارند. 

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز با مثبت شمردن این ارتباط تصویری گفت: اطلاعات لازم از توانمندی قطعه سازان استان در اختیار کنسولگری قرار می گیرد تا شاهد افزایش ارتباطات تجاری قطعه سازان شهر تبریز با فعالان اقتصادی حوزه قطعه سازی شمال ایتالیا باشیم. 

فراهم بودن شرایط برای همکاری های مشترک قطعه سازان تبریز و ایتالیا

یونس اکبرپورپایدار نیز در این جلسه با بیان امیدواری نسبت به ایجاد و تداوم همکاری مشترک این انجمن با صنایع ایتالیا گفت: ایتالیا در صنعت قطعه سازی جزو کشورهایی با پتانسیل بالا است که می توان همکاری های مشترک زیادی بین فعالان این کشور با قطعه سازان تبریزی را شاهد بود چرا که شهر تبریز نیز با داشتن واحدهای قطعه سازی قدرتمند به خوبی می تواند در این همکاری ها نقش آفرین باشد. 

رییس انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی و خودرو تبریز ادامه داد: لیستی از توانمندی های انجمن قطعه سازی تبریز برای همکاری های مشترک به کنسولگری تحویل داده می شود که قطعا جلسه امروز، نقطه آغازی برای این همکاری ها بوده و طی ماه های آینده، این ملاقات ها به شکل وبیناری و یا حضوری، ادامه دار خواهد بود. 

ارتباط اتاق تبریز و قطعه سازان ایتالیا باید ادامه دار باشد

داریوش صولت، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در میلان ایتالیا نیز در این ارتباط ویدیوکنفرانسی با بیان اینکه هر دو طرف علاقه و جدیت لازم برای افزایش همکاری ها را دارند، گفت: ما لیست توانمندی های قطعه سازی شهر تبریز را دریافت و در اختیار طرف ایتالیایی قرار می دهیم تا به دنبال این ارتباطات، شاهد شکل گیری و تداوم روابط بین دو طرف در قالب یک تفاهم نامه همکاری باشیم.  

وی با اشاره به اینکه رابطه بین اتاق تبریز و قطعه سازان ایتالیا باید تا مشخص شدن مرز همکاری ها ادامه دار باشد، گفت: پیشنهاد می کنیم، هر دو طرف متن پیشنهادی برای همکاری های آتی را آماده کرده تا نهایت به یک متن توافق شده برسیم. 

همچنین در این جلسه طرفین ایتالیایی نیز بر ضرورت ایجاد بستر مناسب برای افزایش همکاری های طرفین تاکید کردند.