تاریخ : دوشنبه 6 بهمن 1399
کد 2185

دبیر ستاد تنظیم بازار:

ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی ۳ ماه اول ۱۴۰۰ تامین شد

عباس قبادی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار، با اشاره به اقدامات بانک مرکزی برای تأمین ارز گفت: بانک مرکزی تمام ارز مورد نیاز سال ۹۹ و آنچه که در برنامه بوده را به اتمام رسانده و به ما برای تأمین ارز سه ماه آینده قول داده اند به طوری که به ما اعلام کرده اند خریدهای مورد نیاز سه ماه اول سال آینده را انجام دهیم و اعلام کرده اند که ارز مورد نیاز سه ماه اول سال را تأمین کرده اند و به موقع نیز پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به گزارش بنادر کشور اظهار داشت: بالغ بر ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در حال حاضر کالا در بنادر (گمرک و روی کشتی) کشور موجود است که ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از آن کالای اساسی است. روند ورودی و خروجی کالا رضایت بخش است و در بعضی اقلام مانند کنجاله، جو، ذرت ورود کالا به کشور کاملاً امیدوار کننده است.

دبیر کارگروه تنظیم همچنین به قیمت گذاری مواد سلولزی اشاره کرد و گفت: مقرر شد تا تولید کنندگان در این باره هفته آینده به کارگروه مربوطه مراجعه کنند.

قبادی با بیان اینکه قیمت فولاد در بازار تقریباً کاهشی است، اظهار داشت: قیمت محصولات پتروشیمی و سیمان اگرچه افزایشی بوده اما این افزایش قیمت با توجه به اینکه این محصولات در بورس کالا عرضه می‌شود و قیمت‌ها متأثر از قیمت‌های بورس کالا بوده بنابراین افزایش قیمت در چارچوب صورت گرفته است.